"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 10 november 2010

vitt vitt vitt

och tackar mig själv för att jag inhandlat nya skor att gå i nu när snön kommit, jättebra grepp på sulan, vilket ytterligare är en bonus så man inte behöver broddar jämt....för broddar har jag...man vet aldrig när man ramlar och utifrån min d vitaminbrist och annat krångel så är jag försiktigare, även om min benstomme verkar stark ännu....

igår stormade det som f på balkongen, allt flög och for hej och hå...och i morse hittade jag min lykta trasig nere vid postlådorna...visste inte ens att den flugit så långt som ner....när jag gick ut på balkongen i går för att rätta till allt så precis när jag öppnade flög säkert 300 fåglar rakt ut över mej, en mäktig syn men usch så rädd jag blev, de flög bara ett par meter ovanför mig och var som ett jet plan som sjokade över mej där jag vettskrämd tog 2 steg bakåt och plötsligt kom på att jag skulle fotograferat det...men sekunderna efter var de borta...

sen jag ordnat allt så bra det gick i stormen så ringde jag HP och fick hjälp att ominstallera datorn från grunden....för att se om ljudet blev bättre...det blev det inte så nu åker den på service...och jag blir utan dator 2 veckor...minst...inte så skoj.... men bättre det än att garantin går ut och det inte går att åtgärda...

ja så frös jag som en hund i går, idag har jag ont i halsen...och är dåligt läge att bli sjuk nu, ska införa IP telefoni i morgon på jobbet, och har lite ansvar över att hjälpa mina kollegor igång....men det går väl också att lösa om det blir kris....telefonsupport går ju också ;0) om det är kris, annars får min kollega i Gävle komma till oss....

japp...tänkte gå på fotoklubben i kväll på tjejträff, men får vara utifrån mitt halsonda...banken väntar också idag...nytt efternamn pliktar ;0) haha...fast har ju mitt flicknamn kvar som mellannamn men ska ju fixa nytt körkort, pass, kontokort osv....men det är kära saker att ta i tu med

liksom planering av vårt gästrum....det är också sånt jag funderar över, Mojen hade en bra annorlunda ide...och jag vet vad vi ska ha där...nu återstår bara vår installation av nya bredbandet billigare blir det och förhoppningen är att det ska bli bra med.....fast modemet har ingen trådlös kommunikation, det bekymrar mej....lite iaf....men det får vi fixa till....lite pyssel blir det utifrån att det är föreningens bredband och vi kan inte installera det själva....nå...blir säkert kanonbra!

jo, bandagelinsen i mitt öga är kanon, har inte haft onda ögat på 2 nätter nu!! YIIIIPPPI...får höra vad min ögondoktor säger idag då jag ska dit....

väntar också med spänning på vem jag ska Tomta åt i Julswappen, det börjar bli lite tid tycker jag för att göra personliga julklappar till den man ska Tomta åt....

tjingeling och ha en fin dag i snön var än ni är!

1 kommentar:

Lena sa...

Tänkte verkligen gå på foto klubben ikväll, men vädret säger ifrån, vill inte ut & halka i mörkret om det inte är helt nödvändigt...
Tänk vilket häftigt kort du säkert hade fått om du hunnit med fåglarna, nästan som Hitch kock! ha ha... ;)
Kram & ta hand om halsen! /Lena