"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 2 november 2010

Här är det jag pysslar med just nu


En rosa stickad trekantsjal





















En ullig vintersjal i grön, brunt glitter fluffgarn





















Japp...jag har ju börjat sticka igen, efter långt långt uppehåll finner jag det glädjande att göra något med stora stickor..tanken var först att sticka ett par fingervantar i alpacka...och har börjat och rivit upp...haha...så får vara ett tag nu när jag hittar garn som är roligt att sticka med stickor 10 eller 9 :0)

har hittat billigt utgående garn som är ulligt gulligt och helt underbart att sticka mer av....så får väl se vad det blir, julklappar kanske? Halsdukar till halva släkten haha....

nå...det är som det är och skönt att göra annat en stund mitt i allt....

Mamma har fått bältros i ögat och pannan...jäkla läkare, ännu en språkförbistring ledde till att hon fick penicillin och ingen virusmedicin....nå...febern gick ju ner, men problemet med bältros upptäckte man en vecka för sent för att få virusmedicinen....idag fick hon iaf träffa 4 sköterskor och 1 trevlig svensktalande läkare....blir lite orolig över att man missar lite när man inte kan svenska tillräckligt bra för att förstå patienten...det är inte patientsäkert alls....

apropå virus så är ögat rätt ok just nu, smörjer på....och ...har fått en ny leksak idag.....ny telefon...ska sälja den "nya" gamla i helgen så det så......gääääsp... nu är det sov dags....seees....

1 kommentar:

Vida sa...

Underbar sjal den översta.. det kan vara så avkopplande att skapa med händerna..

Varmaste kramen från Liv