"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 16 november 2010

besök

hos E idag, min friskgymnast, och så ut och promenerade i solens strålande glitter över vita grenar och hustak....

totalt förälskad idag i vädret och njöt inte av att gå in....skulle klippa mej så fick ju gå ut igen, och på vägen tillbaks gick jag vid ån i Falun och fotograferade med min mobil....tänkte ta väskan med fotogrejor i morse men då hade jag aldrig kommit in :0) och när jag for hem idag så tänkte jag ta bilen ut och fara ut och fotografera, men besinnade mig....vilade istället...vet att det kommer fler fotodagar....även om jag känner lusten när det är så här underbart vackert vinterlandskap!

ja ljuset väcker mej absolut, även om jag ser dimmdagar och gråmulna dagar som andra kvalitetsdagar i mitt fotoliv....och i mitt övriga liv också :0) hittar alltid något att ägna mig åt alla dagar....man kan läsa, se film, gamla tv program, måla, fotografera, pilla tår, måla naglar, sy, sticka, möblera om, städa, tvätta, ja....det finns miljoner saker att göra om man vill...framförallt kan man ta och vara ute även i dagar där solen inte lyser....

har nog aldrig nått problem att göra något...mys gillar jag....tända ljus en kopp gott te...krypa upp i soffan se en film...eller bara njuta av stunden....livet är fantastiskt....

och tänk...mitt drygöga har hållt sig lungt 2 nätter utan plåsterlinsen...men däremot har det blivit en spricka i ögonvrån...hm...äsch den går bort :0).....nu är jag frisk...så det så...åtminstone i ögat...hjärnan har lite eftersläp ännu, men det går åt rätt håll....tjingeling!!

1 kommentar:

Livskrafter sa...

Skönt att höra att ögat är bättre
Ha en fin onsdag
kram
Emma