"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 17 november 2010

brr....

det var kallt idag och har känt mej ruggig hela dagen...var till M och lättade hjärtat en stund, funderade och reflekterade över hur min arbetssituation och hur jag hanterar dagarna i arbetet....känner en stor sorg över att jag trott att det varit annat i mitt liv som gjort att jag inte orkat med mig och mitt liv, har ju inte vetat att jag inte sover om nätterna....och att många av mina tankar kring mitt mående har missuppfattats av mej och andra...att vara sjuk hela tiden fast man sett "frisk" ut...infektioner osv.....men man har ju inte hittat något större fel för man har inte letat efter orsaken på rätt sätt...ser klart och tydligt i mina papper från läkare och blir förbannad och ledsen över att de behandlat mig så illa....men är så enormt tacksam för att det fanns en läkare som förstod och som ville få mig remitterad till sömnlabb....

att ha sömnproblem oavsett om man snarkar eller gör annat om nätterna är inte alls något som man tror ska spela roll när man är yngre för man förstår kanske inte konsekvenserna av hur det kan gå...tills den dagen då man inser att man inte orkar längre, kroppen lägger av, huvudet slutar fungera, man går upp i vikt, får stresspåslag, är trött trött, arg, irriterad och ja....listan kan göras lång...och jag får leva med att jag inte haft någon som lyssnat på det jag sagt och som inte förstått....1 år har gått sen jag blev sjukskriven och det har varit som ett insiktsregn med allt som haglat ner på mig...i reflektion och tankar....

och jag är otroligt glad att få tillgång till en person som M som hjälpt mig att hantera allt detta och fått mig att inse vilket mentalt mastodontarbete jag lagt ner under året som gått.......

är stolt över mig själv och mitt hårda arbete....

håller tummarna för att em sömn, kvällsbadet och div annat gör att min hals blir bättre tills i morgon...då ska jobbet åka bort......

tjingeling....vi hörs

Inga kommentarer: