"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 21 januari 2012

vinterväder

och vi åt middagen hos dottern igår och svärsonen lagade en jättegod middag med förätt av vinkokta musslor med eget gjort vitlöksbröd till. Huvdrätten bestod av en jättegod lax med en rödpesto ost och cashewnötter som var ugnsbakad med kokt potatis och sallad...till detta serverades en cremefraische sås med sweetchili och ett gott rödvin....förätten fick sällskap av ett smakrikt rosevin :0)...allt avslutades med kaffe, kladdkaka grädde och hallon...en underbar middag, och maken som aldrig ätit musslor åt och tyckte att det faktiskt gick att äta...att han sen utryckte att laxen var fantastisk, var kul....själv hade jag kunnat äta hur mkt som helst kändes det som :0)

en härlig kväll med mina kära ungar...ja..svärsonen räknas också som unge nu för tiden  ;0)...

idag har vi träffat sonen och gjort Ikea ett besök...det var INTE planerat att gå in men det blev så och ut kom jag med en kontorstol och lite annat smått och gott..haha...sonen fick jag träffa också eftersom han också fyller 19 år snart...dottern fyllde 27 i tisdags och på tisdag fyller svärsonen så det är många i januari...bonusbarnbarnet fyller också 1 år på tisdag...

vad jag skulle göra i Birsta var egentligen fika med sonen och så blev det, jag skulle också köpa en filt på Boom...det blev en chockrosa så det blir färg i hemmet :0) och mys inne i soffan med den :0)

vi var också till stugan och kollade idag...och nu är vi hos Mamma och T för att umgås lite med dem också innan hemfärd i morgon igen...

veckan har gått i rasande fart, jag har ju faktiskt varit på kurs med maken och bonusdottern också...vi går en nybörjarkurs i foto på fotoklubben, vilket någon tyckte var väl onödigt i mitt fall...men tror att maken förstår att man alltid lär sig saker när man går på kurs ;0) och innan man får in slutartid, bländare, iso osv och kan sätta in dom i sitt sammanhang med skärpedjupet och lite annat skoj då man ska lära sig fotograferingens grunder....kursen innebar också att jag blev av med en kamera...helt plötsligt var min D5000 borta med ett objektiv...haha...maken hade helt plötsligt fått den av mig...och ja i ärlighetens namn så är det ju faktiskt kul att han är intresserad och vill lära sig och då passar ju min systemkamera bra att börja med....så idag har vi inhandlat ett till stativ till honom eftersom vi ska ha stativ nu när vi går kursen....hittade ett bra billigt stativ så det fick det bli....jag hittade också en fotorygga i format mindre som jag kan ha när jag inte behöver datorn med och som var smidig och rosa och vit....för 199 kr...den var nersatt från 695 kr...sånt gillar jag...dessutom fanns där en plats för att ha fika med osv....

sen så var det månadsmöte på fotoklubben i veckan så det har varit en vecka med många saker...och så jobb förståss...och surdegsbrödsbak kl 5 på morgonen i torsdags...haha...allt för att ha bröd med till dottern och ha bröd till frukosten...

energier har jag funderat på också den här veckan....många tankar och insikter...kul...och det bästa av allt...jag har INTE bråttom...önskar alla en skön fortsättning på helgen...tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Ååå vad jag blev hungrig när jag läste om middagen, som tur är står maten i ugnen.. annars hade jag väl försmäktat.

Kul att gå kurs ihop, som du skriver finns det alltid något nytt att lära sig..

Kramar från Liv