"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 7 januari 2012

möra ben

och en skön kropp har jag idag då vi åkt skridskor för första gången i år. Vi köpte ju långfärdsskridskor förra året och var ute ett par gånger men det var ju så svinande kallt ute då så det blev tyvärr för få gånger innan isen försvann. Runn är p gång för åkning förstod jag idag av en av mina kollegor som gav sig ut på isen med sina kompisar, själv är jag för feg för att ge mej ut då jag inte vet hur isarna är. Ett barndomssyndrom....då jag var liten så var sjön på landet inte alltid så kul att vara på och min respekt finns fortfarande kvar...vill inte riskera nått så vi tog det säkra kortet och åkte runt på sportfältet istället. OK is men inte fantastisk, men för oss räckte det med 4 varv runt i 40 min eftersom jag tror och förstår att vi väckte några muskler till liv som inte varit i aktivitet på ett år....eller så...haha...

igår gick vi en timmes snabb promenad och kom hem lagom loja och kastade oss i soffan och tittade på Harry Potterfilm igen....jag hade en brännande känsla i ryggen när vi kom hem, tack vare en linementsinsmörjning som fick liv igen igår då jag började svettas...haha...maken smörjde in mig med linnex kvällen innan efter bubbelbadet som irriterade min rygg, och tyvärr så svettades jag igång det igen då jag inte duschat innan...nå...varm blev jag iaf...

försökte sticka ett par vantar som jag tycker är så himla snygga, MEN nu ligger det för konsultation med kollegan innan jag kan göra nått mer, jag fattar inte mönstret!!!Ska öka för tummen och sticka mönster samtidigt och jag kan inte få in i skallen hur jag ska göra...

så då gick jag över till att virka en stor korg istället...väskorna har jag tänkt att sälja men, ja, har inte kommit så långt ännu...så får se om jag lägger ut dem på tradera någon dag....har lite annat som jag skulle sälja också har jag tänkt....har lite svårt att få tummen ur...:o)

ja det finns massor att göra, men så lite tid....och just nu har jag satt en ny surdeg också för att prova att göra ett mer vitt bröd än de fullkornsbröd jag gjort ett tag nu...mannen ska ju också ha bröd med sig och det är ju bra att prova att göra nått annat även om grunden är densamma....hm...ja får de hur det blir...

i morgon får vi också se hur benen mår, om man kan gå och stå, och om jag kanske kan prova att åka några varv till i morgon :0) Jag tycker verkligen om att åka skridskor och att åka långfärd är fantastiskt...så nästa steg blir att köpa skor och skridskor med snabbfattning en dag :0)

Tjingeling på er...

1 kommentar:

Gisan sa...

Jag önskar att jag kunde variera stickningen med virkning. Men jag virkar för hårt så jag får inte i nålen i mask"hålen". Dessutom tycker jag att virkbeskrivningar är svårare att läsa än stickbeskrivningar. Men det är kanske en vana... Kramar...