"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 29 januari 2012

en ljuvlig dag

var det idag, solen sken och jag fick frukost på sängen och en feel goodfilm på namsdagen :0) inhandlade tulpaner till mig själv i går av pengar jag fick till namsdagen av mamma. Hon kom inte ihåg att jag hade namsdag idag, men det har ingen mer än mannen heller gjort så...hon är ju i gott sällskap ;0)

vi for ut på isen sen, och solen sken och det var underbart, har verkligen saknat skridskoåkningen och förstår inte varför jag inte skaffat långfärdsskridskor förr....men nå...bättre sent än aldrig och så fina ställen att åka på som här har ju inte funnits i Sundsvall, men i Norrviken där jag bodde förr fanns det ju en jättefin is....

allt har sin tid och jag är glad över att jag har möjligheten nu...vi for mot Falun och sen så fick vi vända då Mojen vurpade...det gick rätt bra, han slog knät och vrickade till vristen lite så det var väl tur ändå, så kunde jag inte va sämre utan vurpade också när vi skulle över mot Ösjön..haha....jag drog rakt ut i snön och vurpade där jag....så han behövde inte känna sig ensam....

totalt blev det iaf en timmes åkande och väderförhållandena var ju kalas....hoppas på ljusare vardagar så kanske man kan åka en sväng på en timme på kvällen då man slutar.....en perfekt motion för mig, jag skulle kunna åka hur länge som helst men kroppen tar emot....haha...man är ju inte 8 år längre....för då var jag ute och åkte från 8 på morgonen till 8 på kvällen...men enstaka pauser för mat och toa....

skulle sytt fler vetekuddar i helgen, men det blev inte, för vem vill sitta inne i sån sol som idag...not mee....

provade också min nya fotorygga som jag köpte förra helgen...helt suveränt bra...för just en kamera och lite fika...som en ask med apelsin tex....och 200 kr var kanonpris och risken för att bli av med den är minimal...den är rosa och vit...haha...Mojen vill nog inte ha den iaf....

helgen gick ovanligt fort och kalaset igår var kul...L fick ett par sandaler som blinkade när man gick...:0) ja tänk vad det finns...Vi åt förövrigt lax igår, liknande den svärsonen gjort...mkt gott och i morse fick mannen kvarg och hallon till frukost...gick att äta sa han...och jag måste säga att han blir bättre och bättre på att äta sånt som är bra mat för oss båda....idag åt vi lite onyttigare..blev en tunnbrödrulle till lunch..som var som en ölburk rund...haha..sen åt vi färsk torsk med smörolja smaksatt med vitlök och dill...mumsigt...och jag blev mätt av fettet...det ingår inte så mkt fett i vår vardag nu men vi ett undantag unnade vi oss då vågen var snäll i morse då vi båda tappat i vikt...

nu är det åter en ny vecka på g och då är det som vanligt....

önskar alla en fin vecka!
Tjingeling

2 kommentarer:

Lena sa...

Vilken dag! trots några fadäser fniss.. ;) men det är smällar man får ta! eller hur? ;)
Tänkte ut på isen när gubben vaknat, men nej, lite för kallt, brrr...
Jasså, ni bantar? eller kanske fel ord, äter sundare! spännande! själv har jag gått över på LCHF kosten ett tag, bara för att prova på, om det är så magiskt som alla säger!?
Här bantas inte! här äts god mat! & kilona rasar av mej! mycket märkligt, & helt helt fantastiskt!! :))
Så jag fortsätter på denna vägen ett tag, få se om jag kommer ner till min "match" vikt någon gång! hi hi.. ;)
Kram & fin måndag!♥ /Lena

Vida sa...

Vilka fina presenter och härlig start på namnsdagen. Grattis i efterskott!

Kramar från Liv