"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 5 januari 2012

Torsdag och ledig....

vaknade tidigt av att ögat inte var okej, och efter att ha skuttat omkring i köket och tagit ut surdegen för knådning och jäsning kröp jag tillbaks i sängen....hade ledigt från jobbet idag och det var skönt att bara göra inget....cyklade en stund sen jag intagit frukost och kaffe och sen slappade jag ett tag till lunchen då brödet var lagomt varmt för att ätas till linssoppan jag hittat i skåpet....det fick bli dagens lunch....sen satt jag och rev upp stickningen som jag inte lyckades med och sen började jag om....och lyssnade på The voice tills det var dags för avhämtning av maken och handling....efter det fick vi efter en god middag bestående av köttfärsbiffar med gräddsås och trattisar som jag plockat i höst som fick göra potatisen och morötterna sällskap med ett sydafrikanskt vin som smakade jordgubb och colakaffe....

"Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away....." står det ovanför badkaret i badrummet nu för tiden och jag har precis klivit upp ur det lavendeldoftande badkaret där vi tillbringat en stund av bubblande, mysande och njutning i ljuslyktors varma sken  med ljuv musik som strömmade ut ur vår pytte lilla radioapparat med usb kontakt i som vi har i badrummet...det är lyxtillfällen som betyder mycket och som ger vardagen en ljusare tillvaro i vårt hem....


Livet är ju faktist de stunder som tar vår anda och inte de andetag vi tar bara för att överleva....tänker varmt tillbaks på hedarna i Skottland, havets stormande vindar, lukten, luften, färgerna och allt som hörde hösten till...som tog andan ur mig just då....eller de mornar jag kliver ur sängen och inser att jag kan gå idag också....det är de tillfällena som livet är värt allt annat som vi kanske emellanåt glömmer....stunderna av njutning för vår egen skull, för andras skull .....små små moment i vår dag som gör livet....ett andetag i våra liv...fyllda av något att leva för....

och Gisan...jag vet inte vem som hittade vem,men håller med om att det känns som det är ett liv som vi följt varandra...Laiza...det är väl fantastiskt att man får ångra sig ;0) Lena..kärlek och tankar till dig!!

nå. ..´nu önskar jag alla en riktigt bra kväll ,själv återgår jag till stickningen....Sköt om er!



2 kommentarer:

Vida sa...

Vilket fint citat :)

Kramar från Liv som redan har kompisar som vill låna huset elliot när jag tittat klart. Jag ska röja ut lite den här helgen men har komprommissat med mig själv att om jag gör en låda per avsnitt eller mellan så får jag kolla :) Älskar verkligen den här serien..

Lena sa...

Sticka... det har jag åxå tänkt börja med nu i ...sådär 3 år? fniss... köpte en bok om Aurugami? eller hur man säger, små virkade saker, djur, tårtor osv, men inte heller det blir av, valdorfdockorna som vill bli födda? men när? fniss.. väntar & väntar på energi &.. ja vad? ;)
Sätta en surdeg ska jag åxå göra, köpt en fin bok om det, men när ska det bli??...
Bara tänker & planerar.. men kort det tar jag allt! tjugo tusen bilder förra året, då har jag raddat många åxå ;)
Carpe Diem-Fånga dagen!♥
kram kram!♥ /Lena