"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 12 januari 2012

enkel matematik

"vissa energier mår bättre av att inte vara där dom dagligen är"....så skulle jag kunna utrycka mig emellanåt...läste i Livskrafters blogg om hur man går tillväga för att "lyfta" sina kollegor...ja det var bra tips men kanske det inte alltid hjälper då det finns energier som total krockar med varandra dag ut och dag in..och ja det må verka flummigt men jag man kan inte skriva personer eftersom det handlar inte om person, utan mer det som personen strålar ut...redan när den kommer in genom dörren och möts av en dålig energi...

jag tror ni kan fundera på vilka "dåliga" energier ni har i er omgivning...och inse att de påverkar er mer än ni anar...jag ser och registrerar och överser med att vissa personer i min omgivning inte ser eller hör mig...de gör sina val och jag gör mina....

och ibland kan jag också bara bli så facinerad över hur mycket man hör när man sitter nära fikarummet...

nå nog om det och nått som är trevligare än det...i morgon är det dags för jobbcoachingsamtalet förra gången blev det inställt och nu är jag nyfiken....

så ta hand om er...vi hörs

3 kommentarer:

Gisan sa...

Hoppas att coachingsamtalet idag går/har gått bra! Kramar...

Lena sa...

Ja men visst är det så!! känna energier om mäniskor, det gör jag åxå...
Önskar er en fin helg! & blås inte bort ;)
Kram kram!♥ /Lena

Vida sa...

Håller verkligen med dig om de energier vi utstrålar... har en vän som en gång frågade hur jag orkade gå in i väggen av ångest som fanns på ätstörningskliniken när man arbetade där (hon hade varit på besök).. men det gick på något sätt, då tycker jag att vissa kollegor är värre.. kanske för att man vet att när någon är sjuk (som en patient) så är det en del av det sjuka.. men en kollega blir personligare.. konstigt nog. Jag är ibland alldeles för känslig och tänker för mycket på vad andra ska tycka men jag arbetar på det och att inte ta åt mig... som tur är har jag en riktigt bra arbetsplats nu med härliga kollegor (vilket majoriteten var förut också) och där är det mycket positiv energi.

Kramar från Liv