"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 16 mars 2010

skönt

att vara hos sjukgymnasten idag. Jag hade jätteont i lederna och i hela kroppen då jag gick till honom....och efter en stunds dialog, så konstaterade vi att det jag behövde idag var tryckmassage...vilket var skönt, ont skönt men skönt...och värken släppte, märkligt nog...tyckte vi båda två..

sen var det jobb som gällde resten av dagen, kilade tidigt från jobbet på en kort promenad och ordnade lite med saker till min dator som inte ville gå igång i går...tack och lov för vänner som kan tipsa om bra billiga räddningar då man behöver. Nu är allt överlagt till en annan extern hårddisk, tack och lov....sen så tog jag bussen till vår gamla lägenhet och hämtade min cykel och cyklade hem...kjedjan är konstig...men kom hem iaf....så hamnade jag på soffan och slumrade till Mojen kom hem, då åkte vi till lägenheten igen och packade in grejor inför morgondagens soptippstur...han är ledig han...själv ska jag jobba, träffa samtalskontakten igen och så hem för att vila lite mer....

jag tänkte tömma det sista i helgen i lägenheten och städa klart lägenheten....ska inhandla "tina" för frysen...helt suveräna grejor...snabbt och lätt att bli av med vattnet då det tinar....Känner att det ska vara klart med städet iaf till söndag, för sen ska jag njuta och vila...börja måla kanske? Har en del möbler i hallen som jag vill ha vita så det får väl bli ett jobb att göra en dag :0)....roligt jobb...så vi får upp de grejorna som är kvar....

min stationära dator ska åka iväg på tippen i morgon..tyvärr...så nu har den gjort sitt...har varit bra så länge det fungerade...så nu börjar jakten på en ny...Mojens kan ju också lägga ner när som helst...och kanske ska det vara 2 bärbara här i huset....jag behöver ju en med större kräm i än idag...en som vi kan använda som mediacenter och titta på Voddler och jobba med bilder i osv....den bärbara jag har idag, räcker utmärkt till att göra det "normala" surfandet och läsandet på nätet med....det är när man ska ha bilder mm som det är tungt i min just nu....får söka lite på nätet och titta vad som skulle vara lämpligt....

det är suveränt med externa hårddiskar som man kan koppla upp direkt till tvn och lyssna på musik, titta på bilder osv....ska ha en egen bilddisk tänkte jag...så småningom så jag får plats med de bilder jag vill ha kvar...

näpp...nu är jag trött igen...fast jag sovit middag sover jag väldigt bra på natten också...jämförelsevis iaf....så vaknar jag inte så många gånger, och det är oavsett om jag sovit på dagen eller inte....just nu behöver kroppen sömn...och man ska lyssna på sina behov...har E sagt idag till mig....så det så :0)...
som sagt...

1 kommentar:

Lena sa...

Kikar in med en kvällskram! Natti! /Lena