"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 5 mars 2010

återbördad

till mitt hem, eller i morgon är det inte mitt hem för då har vi flyttat sängen, och posten kommer redan till den nya adressen. Jag ser fram emot morgondagen ändå, trots att jag faktiskt fått tillbaks min jäkla förkylning igen....kände det redan i går på väg till Hasseludden


jag fick en fantastisk svit, en vip svit, med vin på rummet, och snacks, japansk choklad....och havsutsikt, ett "allrum" med tv, badrum och hall, sen ett sovrum med dubbelsäng och fina handukar....2 morgonrockar....och strumpor med tår på...nå...jag tog på mig morgonrocken och gick ut i receptionen och bytte min rock för den var liten och fick en större...vilken jag lindade in mej i och satte på mig tofflor och struttade omkring och njöt...vi hade en badinstruktion och sen gick vi ner till badet, tvagade oss och sen la jag mig i de varma källorna ute och njöt...flöt omkring och hade bara ansiktet uppe och tittade på träden där i kvällsmörkret....urmysigt....men som sagt...det var väl inte det bästa för min förkylning kunde jag konstatera under natten....

sen fick vi äta gott, umgås med kollegor och gjorde en tidig kväll, var mest törstig av värmen från badet...jag glömde att dricka under tiden...tyvärr....

låg en stund och tittade i Yasuragi boken och läste tänkvärdheter, och somnade, men vaknade flertalet gånger och steg upp kl 6 för att eventuellt gå och bada, men det blev inte så, det blev en rejäl tvagning på rummet och en lång härlig frukost...lite bilder tog jag däremellan också.

Frukosten bestod av fantastiska goda smörgåsar, te, bacon, äggröra, mängder av färsk frukt som 5 olika melonsorter, ananas, kivi och ja...avslutande på frukost blev en croissant med jordgubbsmarmelad....och kaffe... sen hade vi en full dag med arbete om vart verksamheten ska vara, vad vi vill att våra kunder ska tycka om oss 2015....intressanta synpunkter från mina kollegor och att ha över 100 personer sysselsatta från 8. 00-15.30 kräver en god planering och ett engagemang av oss att vilja vara med och påverka det vi kan göra.

det blev ett intressant möte och min gamla klasskamrat och jag sammanstrålade också, vilket var roligt, jag kände igen henne fortfarande :0) även om jag inte hittade henne utan hjälp av en kollega....

hemresan gick bra, nu är allt inhandlat för morgondagens "lunchmiddag" flyttgänget ska utfordras....blir kanonbra det....

nu är det solsidan....och sen gäller sängen och vila....

och skickar en stor varm tanke till min yngsta sessa som fyller år idag....23 år, den 5 mars...och förhoppningsvis är hon på ett ställe nu och njuter av en ledighet i en vecka i solen!

Önskar er alla en fin lördag, må ni njuta av era aktiviteter i morgon och tänk inte på mig när jag slocknar ovaggad efter flytten ;0).....

1 kommentar:

Vida sa...

Härligt! Har varit där en gång och jag älskade verkligen det, jag köpte till och med yasiragi boken och skivan.. Maten var fantastisk och jag hoppas på att få komma dit igen.

kramar i massor till just dig.

/Liv