"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 26 mars 2010

"Gräsänka"...

ja då har Mojen åkt, och jag är ensam hemma så att säga...:0) Ser på så ska det låta just nu, har siktet inställt på en komedi Dumpa honom senare....Såg förresten pianisten Stefan på mitt "cafe" häromdagen...han tittade upp på mig, och ja...har ju sett honom i Sundsvall också rätt ofta då han parkerade utanför mitt jobb....ja..kom precis på det när jag såg honom igen.....lite "kändis" skvaller måste ni ju få...såg en annan kändis på Ica idag...attans så lik om det inte är hon...men hon var med i Svenska hjärtan om jag inte minns helt fel...nå..vet ju inte vad hon heter...så..strunt samma...

på Ica var jag och handlade middagsmat..lax med gorgonzola och soltorkade tomater....skaldjurstapas bestående av kräftstjärtar, räkor, chiliaioli, och räkröra, rökta räkor mmmm så gott. en kall öl och enbit painrich till det....innan den resan dit hade jag varit på Coop och handlat tvättmedel...och innan det var jag och köpte nya panelgardiner till sovrummet....ni kanske får en bild snart ;0)....det är svårt med gardiner...hittade ett par som var ursnygga...men priset var också ursnyggt...så de blev det inte... lite sans får jag ha ;0)

jag har städat idag, bytt sängkläder, dammsugit och torkat möbler, bytt gardiner...packat ihop flyttkartongerna i mindre delar...så nu så finns det inte så många kvar där i hallen...ser riktigt okej ut just nu....det är fortfarande rörigt men ja...det går iaf att gå i hallen och känner mej nöjd för helgen iaf...hade också satt en tvätt tid idag...efter 4...hur tänkte jag?? nä...jag tänkte inte...så nu gick jag ut och ändrade till i morgon istället...det är skönt...inte så många som tvättar ju...

diskmaskinen skulle ha kommit idag också, men dom ringde från anonymt nummer och jag missade samtalet så gjorde Mojen också då de ringde honom...jag visste ju inte att jag skulle jobba halvtid från idag så...nå...den kommer väl till veckan, och jag kanske hinner att ta ut köksskåpet tills dess...:o)...nu är det inte så att jag köpte diskmaskinen...jag fick den som kompensation för mitt skadade sovrumsgolv....en affär som gjorde mig nöjd...för jag orkade faktiskt inte att de skulle byta hela golvet i sovrummet nu när vi flyttat in och allt...så jag är nöjd nu....för tyckte inte att jag ville släppa det med en axelryckning...så spännande blir det att få den och skönt för den delen också! slippa diska är ju underbart....

känner mig avslappnad och glad i mitt nya hem...ser fram emot sommaren då solen ska lysa på vår terass och mina blommor blomstra :0)...nu hägrar soffan en stund....önskar er en skön fredagskväll!

1 kommentar:

Vida sa...

Så härligt med nytt hem, skön kväll och att våren är på väg..

Kramar i massor från Liv