"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 18 mars 2010

idag ska jag

träna på följande saker under arbetstid

1.inte arbeta med handläggning under min telefontid utan koncentrera mig på att vara i telefon.
2.att inte ta på mig att göra något beslut under telefontiden, utan göra det under handläggningstiden efter telefontiden.
3.att fika på utsatta tider, och inte gå in i mitt undvikande beteenden om att arbetet är viktigare än fikat.

Det är saker jag måste träna på, att göra en sak i taget, åtminstone nu då jag är nerkörd och träna mig också på att stå kvar vid mina beslut. Att inte halka in på invanda mönster att göra 100 grejor samtidigt....inte nu...


att jag också är inne i en process med mina egna förändringar är också något som jag måste lära mig att se och förstå att jag tränar varje dag i olika situationer, att jag är tillräcklig i nuet. Jag har ju lite svårt att se det....och acceptera att jag jobbar med mig själv hela tiden.

Det är ju en jobbig process att göra förändringar, men alla förändringar är inte att göra om sig, utan att hitta nya vägar, nya alternativ till sitt gamla automatiska beteende. Jag vill ju inte vara någon annan än den jag är, men jag vill inte alltid göra om samma sak! Däri är skillnaden...och att vara i beteenden som är ihopkopplat med saker jag inte förstått är en sak att ändra på, nu när jag förstår kopplingen...det är en spännande resa, en inspirerande resa, och glädjande att jag förstår hur det är sammanhanget för det innebär att jag är en kännande tänkande människa! :0) och det mina vänner, det är något jag är stolt över!

1 kommentar:

Maria sa...

Du ska vara stolt. När jag tar ett steg tillbaka och inser hur mycket jag har förändrat mitt beteende och hur mycket starkare jag känner mig inombords är jag glad för näsknäppen som fick mig att göra förändringarna.
Jag tror att din strategi för arbetsdagen är mycket klok. En sak i taget och tid för vila och återhämtning. jag har beslutat mig för att lägga in en andningspaus i outlooken som plingar till med en viss intervall.