"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 25 mars 2010

det tog

lång tid att komma in till doktorn pga något akut ärende idag för honom...för jag fick träffa den "gamla" doktorn som jag tyckte var så trevlig. Han var där igen pga den andra doktorns sjukdom, vilket kändes som en lättnad. Han visste ju vem jag var, och jag behövde inte dra hela historian igen...han kände också på mina triggerpunkter för att se hur det kändes där, utifrån min fybromyalgi fråga....en kollega frågade mig häromdagen och ja...läser man symptomen så är det lätt att inse att jag har många av dem.

doktorn sa däremot att det var vanliga symptom på utmattning också, så vi får avvakta och se hur jag kommer att må. Jag vill ju inte ha fibro men har ju en hel del självinsikt....inser både doktorn och jag...vilket är tur, och han tyckte att mitt humör var bättre, vilket jag själv också tycker...det är inte att jag inte vill, problemet är att jag vill för mycket....allt på en gång, gärna samtidigt ;0) vilket jag ska träna mig i att inte göra. Den kloka doktorn han resonerade fram att jag tog beslutet att kliva tillbaks till 50% arbetstid från idag igen.....det var också hans rekomendation utifrån att hans första diskussion med mig i december då jag optimistiskt trodde att jag skulle jobba 100% nu...

sen bokades det in tid för FK möte i slutet av april början av maj, så det var ett bra beslut tycker jag. Och fortsatt rehabträning, med uteviste för det ska jag ha, sjukgymnastik, och samtalskontakten ska jag fortsätta med också så jag kan förändra och acceptera att inte rusa på i gamla mönster jämt....och det känns skönt att det finns hopp...för mig att komma tillbaks på heltid, i sinom tid....

1 kommentar:

Lena sa...

Kikar in & önskar en fin fredags kväll!
Här blir det något gott till Lats Dance & Solsidan! :-)
Att ha kronisk värk, måste vara något av det svåraste att lära sej leva med...
Styrkekramar i massor! /Lena