"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 25 mars 2010

gruvsam dag

idag ska jag träffa läkaren igen, och ja, det där med att begära något skapar oro inom mig och hur FK kommer att se på saken, och hela kroppen mullrar just nu....

det är dessutom lönedag idag och ja....däri vilar en ångest....en gammal stress, som gör ett återslag på mig....häromdagen kom ju också deklarationen elektroniskt....och ja...ska göra klart den i helgen tänkte jag så jag slipper ångesten över den, för jag vet ju vad det blir, restskatt och det har jag planerat för, men det är ändå en ångest ton över att man inte får igenom sina avdrag, vilka inte alls är konstiga på något sätt, för jag har ju rätt att dra av för kostnader och reparationer i samband med min försäljning, inget konstigt egentligen, men tycker ändå det är tufft....det är lika varje år...

jag har alltid gjort en deklaration i början av januari på nätet för att se så det inte dyker upp någon överraskning i maj :0)....märkligt vilket kontrollfreak jag är känner jag....

för att återgå till brödet så blev det mer en foccatia....tjockleksmässigt iaf....segt, litet och rätt så gott ändå....resten av brödet åkte i matkorgen...till komposten....resterande surdeg ligger i kylen och bubblar friskt till ett nytt bröd, så får prova i helgen igen...i morgon då jag är gräsänka :0)....Mojen ska åka till fjällen och mysa han med "gubbdagis" :0)

själv ska jag avnjuta en helg i mitt hem ensam för första gången, vilket kommer att gå utmärkt....har en hel del att göra, eller inget alls....gästerna som kommer på torsdag ( hoppas jag) får plats att sova i gästrummet...även om det är lite plock kvar....

näpp nu är det dags för utflykt i morgondiset, bussen väntar....

se u...och ha en fin dag!

2 kommentarer:

Livskrafter sa...

En fin dag önskar jag dig likaså :) kram Emma

Maria sa...

Visst är det lustigt att det ska vara så svårt att begära något. Men samtidigt är det ju inte så konstigt att det är svårt om det oftast blir avslag när det gäller viktiga saker och som man anser helt rimliga.
Hm, där vaknade en tanke till. Jag får nog filosofera över detta ett varv.