"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 8 december 2011

Solen skiner och jag hostar och hostar

har hostat mer i natt och drömt konstiga drömmar, varit vaken länge i natt och funderat på det som sas i lönesamtalet igår. Om jag fattade saken rätt eller om jag har missförstått det hela....

en sak har jag iaf rett ut under natten och det är inte jobbet som inte är kul utan det är att jag har varit sjuk och inte har samma förmåga till koncentration och tempo som är problemet till mycket...det finns samtidigt en del annat som också påverkar..tex att det man åstadkommer och gör aldrig är nog, resultatet är inte tillräckligt, målet nås inte, fast vår avdelning når målen??

Det är sånt som får mej att tappa "sugen" vilket inte är omänskligt på nått sätt. Vi får ju inte mäta individerna men uppenbarligen finns det ändå en "koll" på vad man gör...märkligt tycker jag att det dubbelspelet är, enklare vore att ha en öppen dialog om vad som ska åstadkommas och vad varje enskild individ kan göra för att uppnå sitt mål. Jag triggas av att ha mycket att göra, nästan för mycket, sega arbetsnedgångar där man slåss om jobbet är inte något som stimulerar min arbetetstakt, jag blir stressad av det.

Och dessutom, är min upplevelse att en arbetsplats präglas av glädje då varje individ ses och uppskattas för sitt arbete, en arbetsplats som skiner upp när ledningen är borta har problem.....eller om någon person i ledningen säger till personalen att de är besvikna på dem för att de blir sjuka eller är borta....min upplevelse är att i sånna fall då dör viljan...jag kan ha fel i den saken, men mina observationer av olika arbetsplatser ger också en erfarenhet att dra vissa slutsatser om det hele....

Nå, det är alltid mitt val att välja, så just nu valde jag att vara hemma och kurera mig och hostan, vila och bli frisk nog för att orka vardagen igen. Var också tvungen att åka och plocka ut linsen i ögat, vilket dessvärre jag gärna avstått idag. Men nu tittade två doktorer på ögat idag igen och konstaterar att det är inget sår kvar, MEN hornhinnan fäster inte riktigt in i ögat ( Grovt beskrivet) så då rivs den upp igen om den inte får möjlighet att fästa fast....

torrheten på natten i ögat är ju det stora problemet nu då, eftersom hinnan lätt fastnar i ögonlocket och dras med eftersom den inte sitter fast ordentligt. Det åtgärdar de nu med att sätta en plugg i tårkanalen, vet inte vilken plugg jag fick, det fanns 2 sorters, som gör att vätskan inte rinner ut utan att ögat blir blötare. Den ena pluggen löstes upp, den andra satt kvar för den var av silikon, och ja, håller tummarna för att den fungerar då jag inte vill springa där var och varannan månad....dessutom gör det förbenat ont att dra upp ögat....

sen ska jag smörja med salvor och droppar i ögat nu då en månad intensivt så får vi hoppas det blir bra sen. Kan ta flera år säger dom, och dom har ca 10 patienter varje år med liknande problem och ja, det är inte många men det finns fler än jag som fått problem iaf....

Nu ska jag droppa i ögat och slumra en stund, har en viss huvudvärk och är tröttare än tröttast just nu....soffan är en skön plats att vila sig på så, det får det bli....

tjingeling på er!

2 kommentarer:

Vida sa...

Hoppas du mår bättre.. och du, det låter inte som nån vidare arbetsplats...

Kramar från Liv

Maria sa...

Känner igen det från min arbetsplats och du precis som jag borde nog leta upp någon som uppskattar sin personal. Någon som inser att piska är inte enda vägen till att få jobbet gjort.