"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 11 december 2011

3e advent!

Mamma ringde idag och sa glad andra advent...nä..sa jag det är den tredje advent idag..men är det sa hon då...ja så kan det bli...i morgon är det måndag igen och snart lucia! Tänk så många år jag lussat och sjungit för kung och fosterland, i körer liten som stora, på dagis och på arbetsplatser, jisses vad jag lussat förr...i år har jag inte ens bakat saffransbullar och jag har inte en tanke på att baka pepparkakor heller....

vi har heller inte plockat upp några julsaker och ja, hade lika gärna kunnat vara utomlands och firat jul, känns inte alls som jul... och vet inte när den känslan kommer, trots sol, gnistrande snö, adventsljus och stjärnor överallt...så är det något som fattas i år....

visst det är ju kul att öppna paket från swappen varje morgon...men det är ändå en slags tomhet inför detta års jul....

vi var och hälsade på svärmor på fm idag och drack kaffe, sen blev vi bjudna på lunch hos M & L :0) gott, gott, sen åkte vi och drack kaffe hos H & S och för att lämna gårdagens fotoalster på ca 250 bilder....De blev nöjda och jag är glad att de uppskattade de foton jag tagit. Nöjda vänner är glada vänner ;0)

så har jag kokat köttfärssås av köttfärsen som landat hemma hos oss, jättefin och god färs! Gjorde också en banankaka i hasten och sen har jag tvättat åt mamma....

MEN nu ska jag vila min hesa hostande stämma så jag kan jobba i morgon, är bättre iaf tycker jag när jag inte pratar så mycket ;0) så får väl viska lite till dem jag pratar med i morgon då :0)
Tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Har en underbar morfar och mormor :) Men han är nog lite mer filosofisk än henne kanske. Spännande det där med att du ser ett annat torn, bara jag får ett fint torn så är nog jag ganska nöjd.. eller så ska jag kanske ha mitt coachrum där vi får väl se.

Vissa jular är ju sådär och det har varit mycket för din/er del så det är inte så konstigt...

Kramar i massor och det hade varit mysigt att ses i jul men jag är bara hemma torsdag till måndag så det blir lite tajt..

Liv