"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 23 december 2011

Hem till Jul

så är känslan trots att jag inte bor här längre, men hem är till mamma och alla barnen, jag skulle gärna ha maken med mig till familjen, men förstår att det är lika viktigt för hans familj och honom att rå om de sina i helgtid som denna. Och jag får ägna många dagar utan min mamma och mina barn och vara nära maken istället. Nu följer 2 av mina barn med mig tillbaks på juldagskvällen så jag får rå om dem ett par dagar i mitt hem igen.

Åkte tidigt från jobbet eftersom vi hade halvdag idag, hade iof behövt jobba ihop lite flextid utifrån lite arbete och mycket flexande denna veckan då det varit trögt att sitta på jobbet och bara städa...i hate it...jag vill gärna vara på gränsen mot för mycket att göra iaf....det är mer stimulerande.

Man hade ju varnat hur mycket som helst för trafiken vädret osv...så då tog jag det lungt och kom fram helskinnad och faktiskt i bra tid...det flöt rätt lungt och sansat inga jättekonstigheter faktiskt som det brukar vara på E4an...förutom ett samtal jag överhörde av en kvinna i en parkerad bil brevid min då jag tog paus i Tönnebro...jag skrattade för mej själv när jag fick tillträde till min bil för hon stod minsann med dörren vidöppen och gjorde sig ingen brådska, för hennes man stod med huvudet in i baksätet och muttrade över nått, som kanske var ett barn, som  kinkade och straxt innan hade kvinnan pratat med någon i telefon och berättat om sin irriterade och sura gubbe...haha..ja, gud vad jag kände igen mej från familjetiden när ungarna kräktes, kivades, tjatade, och jag var sur och grinig....

Då kändes det rätt ok att sätta sig i bilen vrida på stereon med julmusik, se ut över den dimmiga vägen, och bara njuta av sin egentid en stund.....

Väl hos mamma så bjöds det på lutfisk och så handlade jag en Hälsingeostkaka på Ica på vägen hit...det fick bli efterrätten med hallon till...mums mums...

Så har jag städat av lite och i morgon drar jag väl en sväng med snabeldraken igen och ser till så att allt blir ordnat tills barnen kommer....jag längtar...Jojust...smet in på mediamarkt och köpte mej en reflexskärm med flera färger....coolt...så får se om jag får till några bilder i morgon

Tills dess...Tjingeling

tack och lov så är det en tid som är förbi.....

2 kommentarer:

Vida sa...

God Jul och Gott Nytt År finaste Di! Hoppas vi ses 2012.

Kramar

Lena sa...

GOD JUL!!!! :))))
Önskar er en riktigt skön helg!!♥
Undra vad en reflex skärm är för något?... ;)
Kram kram & må så gott!!♥ /Lena