"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 12 december 2011

måndagen

har varit lång och givande, och nu tittar jag på klipp hoppar pingvinerna, de är fantastiska och ger aldrig upp även om de faller....de är så underbara att se på och ger mig hopp om bättre tider....

morgonen började med ett riktigt trevligt mail från Olof som jag får var måndag morgon. Han har veckans peptalk som brukar ge veckan nya vinklar att utforska, och rekomenderas att prenumerera på hans brev om ni vill ha något att se fram emot.

Självklart är det så att det inte passar alla, så tur man kan välja själv, ni kan ju alltid avsluta den prenumerationen! :0)

Det finns andra som inspirerar mig i vardagen också, en underbar kvinna i Göteborg, coach och levnadkonstnären Emma där serveras en härlig blandning av underbar kreativitet och fina ledande livsord i hennes adventskalender.

Vida har jag också skrivit om flera gånger och hennes ord får mina tankar att vandra nya vägar och mina ögon att öppnas för vardagens stjärneströssel.

Julswappen ger paket varje dag som förgyller min vardag, och det är så intressant att se vad var och en får och hur svårt det är att lista ut vilken tomte som är min ;0) i år....

jag fick också besked om vem som blir min jobbcoach idag, och första mötet över telefon är inbokat! :0) spännande spännande....

dagen har också gett många intressanta samtal med kollegor och gett ny energi till vardagen vilket är fint, och sen så gick jag till ett intressant möte på Xtravaganza idag där vi fick prova lite goda nyttiga saker att äta på....jag vägde mig samtidigt och ja...är nog på rätt spår igen...

sen var det hemgång och njutning av att landa hemma hos mannen igen....en bra måndag...det blir vad man gör det till också har jag insett idag!

Tjingeling

2 kommentarer:

Lena sa...

Låter som du haft en härlig Måndag! :))
Kram & fin fortsättning på veckan!♥ /Lena

Vida sa...

Men fina du.. här surfar man förbi och så får man läsa så fina ord från dig.. som om den här dagen kunde bli bättre, men det kunde den tydligen.. STORT tack och den varmaste av kramar från Liv