"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 8 mars 2011

Internationella kvinnodagen för många år sen...

exakt lördagen den 8 mars 1974 ...blev jag nedsparkad av en tjej på en parkering....jag gick i högstadiet och fick en träsko i huvudet....det var stor rubrik i lokaltidningen...och jag var rätt rädd minns jag....för de två tjejerna som muckat bråk där ute på parkeringen....tur nog så tror jag att det gick bra med huvudet.... men vem vet? ;0) ..vittnen fanns det till händelsen...tur nog så var det människor som vågade stå upp och vittna...starka kvinnor som såg vad som hände....vänliga kompisar som ryckte in mig i en bil och drog i all hast till akuten....det var kanske inte så poppis att bloda ner en raggarbil med vit klädsel...vilket kompisarna struntade i just då...mitt liv var mer värt än den vita fårpälsen som fanns i bilen....

och det var väl inte så poppis att bli hemskjutsad av en polisbil.....en lördag och tur nog var jag ju faktiskt nykter iaf....men alla var glada över att jag överlevde iaf....

nå....idag blir dagen trevligare...semlor och bio.....

hoppas ni också får en riktigt fin dag....och tänk lite extra på de kvinnor som inte har det lika bra som vi har det idag!

2 kommentarer:

Gisan sa...

Fy vilken otäck kväll! Tur att allt gick bra och att du hade fina vänner i närheten. Ditt huvud har ju absolut inte tagit skada. det jobbar ju så bra ihop med ditt varma hjärta. Kramar...

Vida sa...

Vilket otäckt minne att förknippa med den här dagen.. men vilken stark kvinna de angrep. Henne kan man egentligen inte sparka ner för hon är starkare än hon inser.

Kramar