"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 4 mars 2011

en foto eftermiddag

igår med I och en rundtur runt i trakter kring Borlänge...mycket bra att ha någon som är lika nördig som jag som vill fotografera ;0)....vi hittade intressanta marker och dit vi kan åka när sommaren visat sig i sin prakt...men även ställen fram tills dess...I provade sitt nya 18-24 mm objektiv som ger väldigt roliga vinklar....lite saker som man inte tänkt på och som ger nya sätt att fundera när man tar kort....
igår fotograferade jag en hel del änder igen...och Highland kossor som vi hittade i en avlägsen plats dit vi råkade köra....


fru and...


Herr Highland...


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag var det jobb och gick hem tidigt utifrån att jag inte mådde så bra...huvudvärk, kroppsvärk och sov i 3 timmar när jag landat i soffan....hur seg som helst....sen provade jag min hemgjorda choklad och kaffeskrubb och badade...känner mej svettig och len som en persika nu....så förhoppningsvis så svettas jag ut det som ska ut...
 
i morgon är det födelsedagskalas för svägerskan...och söndag morgon är det Örnspaning...om jag är frisk...tyvärr har jag varken ett 400 mm obejktiv eller kikaren hemma så....får se hur det blir...bilder kan det ju inte bli iaf...en morgonutflykt kl 05.00 är det iaf....
 
ville åka skridskor i helgen, men ser lite tungt ut...för det..och nästa helg är det annat igen...nå...det kommer väl fler vintrar får man hoppas och dagar då isen kanske är kvar....men det går fort när det är varmt hela dagarna....
 
nu ska jag mysa lite...tjingeling och ta hand om er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

RappaKarin sa...

Hej kära vän!

Du har haft lite otur med hälsan i vår, tycker jag. Nu får du skärpa till dig ;) och bli frisk på direkten!
Läste just din kommentar på Med mera-bloggen. Ja vet du, varje gång jag går runt sjön (och det är ofta), så tänker jag på alla rundor vi gjord där, och hur vi satt och fikade på bänken vid ankdammen. Trevliga minnen. Jag minns faktiskt exakt när det var. Gör du?

Sköt om dig allt vad du kan.
Kramar
Karin

P.S. Klart det kommer fler vintrar, säger jag som just håller på att lära mig att jag inte behöver jaga på och göra allt i dag eller den här veckan...Jag tog fasta på ditt erbjudande att komma o testa "skrillerna", men det blir inte den här vintern/våren. Alltså måste det komma en till. Det är jättelogiskt.