"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 22 mars 2012

Vaken kl kvart i 5

Eftersom jag ändå inte kan sova är det lika bra att kliva upp och njuta av dagen på bästa sätt. Jag är ju i Stockholm och går kurs i Win 7 och Office 10...vissa av mina kollegor har varit där sen dagen innan  och några av dem mötte mig med varma kramar vilket var härligt :) Möten med människor som varit en del av mitt liv under flera år och som fortfarande har en plats i mitt hjärta! Och jag får information av min vän ur gospelkören Spectra om att det ska bli ett jubileum nästa år och att jag kommer att bli inbjuden...å jag känner glädjen över att få möta dem igen!  Jag ser fram emot det!

Dagen i går började härligt med ett taximöte där kvinnan som åkte med mig och jag hade ett långt samtal om boende och mitt område. Jag hoppas jag kunde hjälpa henne en del på vägen mot något nytt, om inte nu så kanske tankarna finns kvar när det är dags för hennes förändring i sitt boende. På tåget satt en kvinna på platsen brevid mig och efter ett tag upptäckte vi att vi jobbar i samma hus, men går in från två skilda håll. Vårt samtal rörde våra liv och yrkesval och hon gav mig nya tankar och ideér om framtiden. Det är fantastiskt härligt att möta nya människor och höra om deras livshistorier. Tågresan gick fantastiskt fort och när jag klev av på Centralen så kände jag att dagen skulle bli kanon.

Stockholm lyste med strålande sol och härligt morgonväder. Jag tog en promenad runt i staden för att se om det ändrats mycket sen jag var här sist och gick upp mot Hötorget och kikade på alla blommor som fanns och bestämde mig för att göra ett besök där idag innan jag åker hem. Har lite tid över så hinner upp dit tänkte jag :)

Så var det dags att checka in på hotellet och sen möta Liv och vi vandrade i stadens vimmel och hon är en fantastisk människa som gör att man kopplar av och njuter. Jag fick bestämma var och vad vi skulle äta och eftersom jag alltid har beslutsångest över att välja så...gick vi en stund i Gamla stan och hamnade på en mysig restaurang till slut där jag åt en jättegod pasta och tiden bara försvann i våra samtal om allt möjligt som rörde om och tar med hennes klokheter men även mina egna reaktioner från samtalet.

Vägen är inte alltid lätt att gå, även om den visar oss tomma vägar och oskrivna blad som kan skrivas. Men Livs kloka ord får mej att inse att det är som att välja kärleken, enkelt när det känns rätt i magen...

De kloka orden följer mig i natten då jag till slut landar på hotellet och sitter en stund och njuter av tv och stickningen jag hade med mig. Ringer hem till Mojen och njuter av att höra hans röst och sen somnar jag gott i den lilla "hytten" jag har med en jättetv på rummet :) helt ok boende och nu väntar resten av dagen i ett nytt varmt storstadsljus!

Tjingeling!

3 kommentarer:

Lena sa...

Oj vilket Norrsken!! härligt att få uppleva minsan!! :))
Så du myser i stora staden!! härligt!! :))
Kram kram & må så gott!♥ /Lena

Maria sa...

Vilken härlig dag du har haft.

Vida sa...

Härligt med alla möten och tack för allt vårt möte gav mig.. har funderat en del på det vi pratat om, tankarna processar vidare..

Kramar från Liv