"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 4 mars 2012

så var det dags

för Jörgen Brinks 3e Vasaloppsseger och mamma ringde och undrade om jag var glad...ja klart jag är sa jag...och ja, då berättade hon historien igen...och ja, hon är kusin med Jörgens morfar....långt ifrån släkt är vi men jag är väldigt glad över hans vinst :0) ....

Mojens morfar var också en av de som åkte Vasaloppet för längesen...då var det inte så som idag utan då fick man skida till startplatsen och sen hem igen efteråt....det var en bit till Älvdalen även då :0) där han kom ifrån....

själv har jag varit trött och sliten hela dagen, trött som få...men förstår att det är bakslaget efter gårdagen....är man utmattad så är man...och har dessutom fått en diagnos på min värkande kropp...eftersom 13 av de 18 punkterna i kroppen smärtar så är jag numera också en fibromänniska...vilket inte är en sjukdom, utan ett symptom på min kropps signaler.

Jag förstår varför jag mår som jag mår och det är skönt att veta varför och sen kunna ta det för vad det är. Inte tänkte jag ge upp bara för det, utan jag bara accepterar att det kan begränsa mig i en del saker jag vill göra, och att jag måste ta beslutet om det jag gör är värt det som följer dagen efter eller dagarna efter. Man får lära känna sin kropp mer och vara mer snäll med sig...att inte vrålköra träning utan ta långa lågintensiva träningspass är det som rekomenderas och ska till en speciell gymnast för att få tips om vad jag kan göra för att förbättra mitt mående.

så idag har jag tagit det lugnt och i morgon är det dags för att jobba igen och ska också ta och motionera lite lätt...i morgon ska jag också köpa lite medicin som ska vara bra för mig förutom det jag har idag redan...

önskar er en riktigt bra måndag...tjingeling

Inga kommentarer: