"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 3 mars 2012

hemma

efter en dag på Haga och fjärilshuset, en sväng runt Solna och Råsunda, Sollentuna centrum för lunch och sen Västerås pga missad avfart, och så Sala silvergruva en sväng....är vi hemma :0) intensiv härlig dag, varm och svettigt var det i fjärilshuset och en utmaning att fotografera i värmen....jag var röd som en tomat, blöt om allt och svettig som få när vi kom ut...till slut...Mojen fick en kompis som aldrig ville släppa taget om honom så vi var tvugna att efter en lång promenad inne i växthuset lyfta den honom/henne försiktigt för att kunna lämna lokalerna...man får inte ta med fjärilar ut!! haha...



Det var en uggelfjäril som krampartat höll sig fast i hans byxben för att senare vandra sakta men säkert upp mot axeln och fälla ut snabeln i en krok....vet inte vad den tänkte men fast satt den...folk stannade och pekade och skrattade och kikade...en annan man fick en vacker fjäril på handen, och hans dotter en mer felplacerad fjäril i skrevet...haha...ja, de var härliga de små figurerna som flög runt där i tropikvärmen...

Tråkigt nog så blev det inte så många bra bilder, men ja...kul har vi haft iaf....

tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Å vad jag älskar fjärilar.. var ett tag sedan jag var där.. och då var det med Henrik efter olyckan eftersom hans rehabcenter låg i närheten.. kanske dags att uppsöka det igen.

Kramar och tack för härlig bild
Liv