"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 8 mars 2012

vad pysslar jag med då?

ja, dagarna rusar iväg och utifrån att jag är sjukskriven på 50 % så försöker jag ta hand om mej själv och har börjat röra mej mer vilket innebär att jag varit upptagen med att jobba och sen träna på nått sätt. I måndags då cyklade jag hemma och jobbade sent, på tisdag då vilade jag och på kvällen gick vi till M och tjejerna för att lämna presenter vi inhandlat på Fjärilshuset...L fick en hemvirkad kanin för hon ska inte ha klistermärken ;0)...hon blev glad tror jag...hon bubblade på men man förstår inte vad hon säger än...så det finns utrymme för tolkning..

det blev en hel del steg den dagen också...onsdagen var det jobb som gällde och sen styrelsemöte för Fotoklubben, och så vilade jag i går utifrån mer värk i kroppen ...idag hade jag ont i halsen vid fikat men det gick över och efter jobbet så gick jag på löpbandet 35 min i hastighet av 5,7 km i 3 % lutning och var uppe i en rejäl puls ett tag. Jag får ta det lite lungt så jag håller ihop :0) låg sen i massagestolen och det gjorde inih...ont...men kändes bra efter ett tag så, sen var jag mör...och åkte hem och fikade innan kvällens bio som ST bjöd på idag..Järnladyn med Meryl Streep...en underbar film på ett sätt och tragisk på ett annat sätt, jag kan iaf rekomendera den som en film att fundera över på flera sätt.

i morgon är det dags för jobbcoachsamtal igen, och framtiden kan bjuda på spännande utmaningar utifrån en del saker som kommer fram i de samtalen. Jag har även sökt en tjänst på jobbet, så vi får se vad det blir av det också...borde bli nått klart inom snar framtid....

Jo just ja, dottern har fyllt 25 år i måndags också!! Tänk vad åren går...och jag är så glad för hennes skull då hon nu klarat sina tentor och fått de poäng hon behöver om jag förstått det hele rätt!! Riktigt kul att det går så bra för henne. Äldsta dottern har fått en fast tjänst ( äntligen) och jag är så glad för hennes skull, ja jag är stolt över henne också! Sonen pluggar på och gör sitt sista inför studenten i sommar....tänk, otroligt vad tiden har gått fort!!  Det är bara jag som inte åldras ;0) mina kollegor var så facienerade av ett par kort jag visade idag från min "långhåriga" tid att jag var så lik mej...inga rynkor som F sa..haha...nä...är man rund om kinderna så är man inte rynkig direkt....

Håret börjar iaf få en annan nyans lite här och där så det är nog ett tecken på att även åldern hinner ikapp mig...nå...önskar alla en riktigt bra  fredag och helg, själv firar jag fredagskvällen på jobbet med kollegorna och äter lite gott...vem vet...kanske åker jag bussen i morgon och tar mej en rackabajsare också :0) Bestämmer det i morgon...

tjingeling

1 kommentar:

Ann Sofie sa...

Ja, jag har fått de poäng som jag behöver för den här terminen, + förhoppningsvis 9 till! :) Puss