"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 11 november 2011

Å så kul det var!

Här har varit ett hemlighetsmakeri utan dess like....och nu kan jag berätta historien!

Mojen har ett gäng som han umgås med rätt mycket på jobbet och i andra sammanhang, men mest av allt så spelar dom i en "burk" varje vecka, och det kommer alltid in 10 kr x 4 om man får böta...vinner dom så läggs pengarna i burken, och så gör dom skojiga saker för pengarna...

Det hade blivit mycket pengar och Mojen tyckte att det var dags att göra nått riktigt kul då S fyllde 50 år...sagt och gjort, det börjades planera för en resa för 4 st och så bokades allt fixades trixades och S fyllde 50 år, anade inget för nu har det gått 2 veckor....

Det sas att jag skulle fotografera honom och sambon till jul, och idag skulle de möta upp mej på station vid lunch, guben var tvungen att ta bilen ( sa han då för att förvilla varför jag måste hämtas på station) och hjälpa brodern innan vi skulle åka norrut idag. Själv skulle S gå på fotbollsmatch i kväll med sin sambo...

Nåväl inte ont anande så kom dom till stationen, och sen så blev han kidnappad av sina kompisar....han såg lite "fågelholkig" ut...haha...han fick en tagg på sig så han hittar hem om han kommer bort...för dom ska åka länge och spela Plump hela tiden på tåget. I natt landar dom med tåg i Köpenhamn, ja sen blir det Carlsberg i morgon, och tivoli på söndag och återresan sker på måndag då S tror att hans chef bokat ett möte med en Manfred Weismuller...haha...snacka om att S är vilsen nu...Chefen har ordnat med ledigheten, folk ska ringa och undra var han är och det är hyss av stora mått...sambon hans hade ordnat allt så himla bra, fixat och trixat så han skulle komma iväg med sitt kompisgäng i 4 dagar!

Jag hoppas dom kommer hem ;0) och är välbehållna...och har haft en riktigt bra resa! Mojen har verkligen lyckats denna gång och alla har kunnat vara tysta...det är otroligt!

Så kan det gå när man fyller 50 år!

Tjingeling

ps...mamma är flyttad till Hudik, jag blir hemma, ska bada, njuta, läsa, se tv,  sova, äta god mat, och bota min halvdana förkylning...har ont i huvudet och är lite snorig och lite tjock i halsen så kroppen behöver defenetivt vila. Barnen åker till mamma i morgon och jag hoppas allt går bra nu...

2 kommentarer:

Vida sa...

Bra planerat och jättekul att han inte anat något...

Kram igen

Lena sa...

Va galet kul!! tänk så roligt dom kommer ha... ;)
& du har fått en helt långhelg ledig från finaste mojjen! lät lite tråkigt förståss ;)
Kram & fin helg!♥ /Lena