"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 20 november 2011

Älskad och saknad

i natt somnade vår älskade E in med sina 97 år på vår jord så lämnar hon mig i saknad men också i stor glädje över att hon har funnits i mitt liv och jag är lycklig över att ha fått chansen att fotografera henne en dag i februari förra året då jag fick min bröllopspresent. En blå Delsbosömn som jag alltid kommer att ha kvar som minne efter henne, liksom nu till advent då jag tar upp den vackra duk hon sytt med domherrar.

jag har också en underbar Delsbosömnadsduk i blått som jag fick till min 40 årsdag som hon sydde...ett hantverk som jag aldrig kommer att få se dess like av någon gång i mitt liv. Jag vet att E vakat över mig och att hon gråtit många tårar över mig och mitt liv, varför kommer jag aldrig att förstå men minnet av hennes varma knä då hon läste sagor för mig som 5åring...märkligt nog har hon säkert också läst sagor för min "mamma/ mormor "eftersom hon var barnvakt åt henne som liten då det skiljer tio år dem emellan...ja vi kommer att sakna henne, mamma och jag...

jag är glad att jag hann ta den här bilden

sov gott kära E och hälsa mina älskade i himlen!

2 kommentarer:

Gisan sa...

Vilken fin text och bild om en kär och saknad... Kramar och tankar till Dig!

Vida sa...

Åh..förstår att du är ledsen. Vilket långt liv hon fick tänkte jag också på och hon lever ju ännu längre i ditt hjärta.

Kramar i massor

Liv