"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 29 november 2011

fundrar

sitter och kikar runt bland bloggar på nätet som har tävlingar och annat skoj att kika på och känner mig som om jag tittar in i ett skyltfönster där ljuv musik spelar och brasan brinner i lugnet och där inför en stundande jul har friden lagt sig till ro...det bakas bullar, pepparkakor, ljusen brinner för fullt och allt är så harmoniskt....

funderar över om jag är ensam om att kika runt bland andra och se lyckan skina där borta någonstans i cybervärlden.....förmodligen är jag inte alls ensam om att inte ha ett perfekt stylat hem, lukten av nybakt och nystädat hem....förmodligen är jag som dom som sitter och har ångest över att alla julklappar inte är inhandlade och inslagna, omges av en doft av damm och oreda mitt i livet 3 veckor före jul.....och inser att det faktiskt blir jul utan allt det andra även i år.....och ler lyckligt över att jag åtminstone har ett ljus tänt till hockeyns sorl i bakgrunden och förstår att även i år är det viktigaste att få vara med mina nära och kära, ett år till...

tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Du är inte ensam... alla har det så fint, eller så är det vad de visar upp :)

Jag är inte duktig på inredning men nöjer mig med att vända blicken åt det håll som gör mig glad. Just nu sneglar jag mest på herr Gran och väntar på att han ska vara acklimatiserad snart så jag kan klä honom.

Kramar från Liv