"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 27 november 2011

Första Advent idag

och en dag att minnas, kompisen fyller 50 och J hade också fyllt år idag om han varit i livet. Det har regnat och varit otrevligt idag och jag har krånglat hela dagen med min symaskin, overlocken som jag behövde utifrån att jag fått en beställning av jobbarkompisar på vetekuddar....ja, typiskt så ska det krångla igen då, har precis haft den på lagning och ja, verkar ha gått troll i den...så det var bara att ta den vanliga maskinen och göra på gammalt sätt, zicksacka och sy....inte lika kul men det gick ju det också, så nu har jag gjort lite olika varianter, och ska köpa tråd till den chockrosa jag har en beställning på...för tydligen har jag slarvat bort den tråden...haha..typiskt mig. Mannen har suttit brevid mej i kontoret och grejat med ett projekt...han börjar fatta varför jag suttiti i timmar och pysslat med samma sak....vi tänkte gå på julskyltning men både han och jag har lite ont i knoppen så vi får lägga oss i soffan en stund och se nån bra film....så kan jag sticka lite också...

här kommer iaf en bild på produktionen idag...den leopard prickiga tänkte jag kunde passa en 11 årig grabb, den med dalahästarna är till en mamma i min ålder och de andra 2 är liksom över....just nu iaf....



















tjingeling...sköt om er där ni är...

Inga kommentarer: