"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 23 maj 2011

väskan




jag började virka av trasor i går morse, och nu har jag nästan gjort klar väskan som är  gråblå med ljust gröna linjer runt. Det gröna är lite självreflekterande ;0)

 Det var kul att virka med jerseytrasor tycker jag, och nu återstår innerfoder sen kan jag släpa runt på den :0) får nog också ner datorn i den om jag vill, för den är rejält stor, och rätt tung.....men man lär sig ;0)

Vi var till Vahlmans tyger i Gnarp och köpte trikåtrasor, det man vet är aldrig vilka färger som finns, men å andra sidan är det väldigt bra pris per kg. Nästa objekt blir att virka en grön väska som ger lite sommarfeeling och som jag kan ta med till stranden eller jobbet också, men som ska bli lite mindre och ingen överlappning på, utan bara handtag. Jag har ju inget mönster utan går på fri hand så det blir spännande att se hur det blir.

Kommer nog att åka tillbaks i sommar och köpa mer trikåtrasor för att virka mer saker, det finns massor man kan göra, korgar, krukor osv....fantasin sätter inga gränser....

Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken kul idé. Jag har en hel hög gamla jeans. Kanske ska strimla dem och virka något fint.

Ha det gott! Jag läser även om jag inte är så bra på att kommentera (eller skriva själv).

Kramelikram!