"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 1 maj 2011

1 maj 2011

började kl 04.50 med frukost och dusch....avfärd kl 6 mot skogen...eller mer mot fiskljusen....I och jag hade bestämt oss för att åka ut och fotografera och kolla naturen...det var -1C när jag klev upp och dagen var rätt blåsig och kall, tack och lov så tog jag fleecen under jackan....välbehövligt hade varit att ha vantar också...men det hade ju inte jag då...tyvärr....en liten go fågel hittade vi iaf på vägen och en trana...dock var avståndet lite långt så det blev inte några bra bilder på den...



lilla fågeln...















och när vi kom ut dit fiskdjuset skulle ha bo så var det full kamp på g....och då önskade jag att jag haft ett bättre objektiv än det 55-300mm som jag hade....men man får vara glad över att ha sett fåglarna iaf....


Jakten var i full gång när vi kom


sen landade både hon och han...i boet...

 
















Vi lämnade dem ifred och gick vidare in mot skogen och nya äventyr och Holmsjöarna....där vi hittade en del mystiska saker....kan det ha varit en björn där och letat myror?? eller nått annat? verkar som om någon rivit rätt nyligen där iaf....mystiskt....












så gick vi vidare i skogen....



















solen fann skira grönskande blad att vila sig en stund på


















och plötsligt så var den där...ensam och vacker....en viol mitt i skogen



















med sällskap rakt över stigen av grönskande ormbunkeknoppar....












och knoppande harsyrablommor














en fantastisk förmiddag i skogen och med fågelsång, glitter i träden, vinden som påtalade att det fortfarande var vår....gjorde att det var värt att kliva upp i ottan.....

ja...sen sov jag en stund...så gick vi till svärmor och fikade...på vägen hem kom Juholt gående....med sina vakter som stirrade stint på oss....1 maj 2011....

Hörs! Tjingeling

Inga kommentarer: