"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 4 maj 2011

jodå

det var lika äckligt som väntat att dricka kontrast vätska med någon citronsmak på....tur nog var det inte jordgubbsmak iaf som dom har i Mora fick jag höra...klarade hostan, men var nära att kräkas...nå..intressant var det iaf och fick kika på min matstrupe efteråt och såg hur jag svalde...mycket intressant...eftersom jag varit involverad i en patientförening som har med sväljningsvårigheter att göra. Jag var med att starta sveriges första förening Östergötlands Dysfagiförening ( för de som har sväljningssvårigheter, vilket ordet dysfagi betyder), som har levt sen dess, och förhoppningsvis gör fortfarande.....

det såg bra ut vad de spontat kunde se så inga konstiga knölar eller annat smått och gott kunde de se direkt, men det skulle analyseras hur jag svalde och kollas av en överläkare och sen skulle svaret gå till min doktor...de var väldans trevliga personer att ha att göra med iaf.....

sen har jag vilat för det kostar på att hosta och även om jag börjat bli piggare är jag inte alls fullt arbetsför ännu...kan inte prata utan att börja hosta...I hostar också...hon som har samma elände som jag...men i går tog jag en rinnexin och 1 alvedon, en ipren och så den vanliga dosen tabletter och har sovit rätt ok i natt iaf...och näsan slutade rinna i natt iaf...vilket var bra....

nog om sjukdommar....mina gurkplantor hänger efter omplanteringen....hm...så tråkigt men får se om de kryar på sig...mina orkidér har jag fotograferat idag då jag inte stod ut med att vila längre.....och igår såg jag att min pelargon har börjat knoppa :0)...även ruccolan jag satte i förrgår har visat sitt intresse för att komma upp...så det ser jag fram emot att få äta sen när de blivit lagom stora. Det är facinerande att macrofotografera lite men träning...träning...krävs...det är inte så enkelt tycker jag....


pelargonknoppen


min randiga orkidé


min vita orkidé som blommar igen



så min lite fläckiga orkidé







2 kommentarer:

Nina Lindh sa...

Isch... det där man får att dricka brukar vara hemskt. Hoppas du får något bra svar... snart.

Mitt macroobjektiv är bra att fota med. Mycket snällt. Tur det, för det kostade.

Krya på sig!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Laizan sa...

FIna bilder! Låter läskigt med kontrast osv men sånt är ett måste ibland.
Krya på dig. Kram