"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 5 maj 2011

tyst dag...

eftersom jag fortfarande är hemma och tur det så jag slipper prata...är hes så har inte kunnat prata även om jag velat det idag...har suttit i gästrummet/kontoret och kastat grejor, hamnade där efter frukost i morse och insåg inte hur snabbt tiden rasade förbi...plötsligt var klockan 12....hm...jag har slängt massor av gamla Leva och PS tidningar, Må bra, osv.....insåg där jag satt att jag skäms för att jag inte är frisk, och det var en dryg känsla...jättedryg...att det blivit så här var ju inte det jag önskat eller valt direkt, och mitt uppepå allt så blir man förkyld och orkeslös....det räcker med ett par dagar för att jag ska gå ner i humöret....¨

skam är ingen kul känsla, men det är väldigt jobbigt att höra av andra att men du är då alltid sjuk osv.....du har då väldig otur...osv...ja det kanske är så att jag väljer det...att bli sjuk...NOT...jag har inte valt det...det jag har valt är däremot att gå till doktorn....och det valet hade jag självklart kunnat skippa....men vad säger det om min självrespekt när det känns fel i kroppen? Ja det är mitt val. Så från och med nu ska allt vara bra om någon frågar...så får det bli.

iaf så log jag också för mej själv när jag satt och tittade på gamla kort på mina barn....ibland är min uppfattning om mej själv inte riktigt sann....som att jag inte varit en bra förälder mellan mina utbrott....tittar och inser att jag haft ett bra liv med barnens pappa under många år och känner tacksamhet över det ....den tiden har varit och farit...och idag lever jag ett nytt liv, med det gamla livet brevid mig....

jag uppskattar att jag kan tänka tankar om att jag haft ett bra liv ur många synvinklar, inte alla dar, men ofta iaf....tittar på barnens miner och ler, ser på teckningar som de gjort, saker de skrivit och är glad för att jag har dem kvar....och fortfarande kan glädja mig åt dem.....tacksamhet känner jag inför allt det jag hittar i mitt rotande och det kändes helt okej att slänga alla utvecklingspapper och tidningar, bantningsrecept och annat som har med min personlighetsutveckling att göra. Att stoppa självhjälpsböckerna tillbaks i en låda på vinden och låta de som jag inte läst vara kvar, även om jag idag känner att jag inte behöver dem längre.....

jag har lämnat en massa bakom mej, och uppskattar det som ligger framför mej, och grunnar lite på vad som gör mej engagerad idag....och hur jag kan nyttja det engagemanget till nått bra i mitt liv....kommer på att jag gjort saker för att hjälpa andra och får hejda mej i en tanke om att spara nått till "någon" som ska behöva den så småningom. Inser att andra får sköta sitt, så sköter jag mitt. En rätt behaglig tanke faktiskt. Varför ska jag alltid tänka på andra en fråga som dyker upp i mitt huvud....För vem skull gör jag det jag gör?ja...en dag fylld av reflektion......avslutas med en vilostund i soffan....

Tack, N & L för omtanken...ska göra vad jag kan...
tjingeling

1 kommentar:

Nina Lindh sa...

Men lilla Stumpan, du ska inte säga att det är bra om det inte är det. Jag vill att du ska få tag i någon som ser hela dig. Känns lite som att du får gå till så många och inte får ett sammanhang.

Önskar jag kunde sända healing till dig, lika som jag fick. Det var helt underbart.

Och macrofotografering är inte enkelt. Man måste lära sig även det. Du anar inte hur många foton jag kastar... hrm. Bara det att när det fungerar så blir det superfoton. Tycker att du lyckas bra med ditt macro. Mitt macro måste bara lyckas eftersom det kostade multum. Jag kräver det av objektivet.

Ha det gott nu och krya på dig!
Kram!