"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 2 maj 2011

en vilodag

idag och sov mest hela dagen idag....duschade och klistrade in lite klipp i böcker och sen sov jag igen...mina tankar och funderingar har varit vad jag behöver i mitt liv för att ha det bra....har klippt ut lite ord och tankar och hittat ett gammalt klippsom jag skrev i Må bra för ett antal år sen, då jag bröt upp ur ett destruktivt förhållande och ja, idag är kanske inte det som var viktigt då så viktigt, utan det kommer nya saker som är viktiga.....mer viktiga för mitt liv nu....

att våga stanna kvar i en känsla är viktigt också, vad den än gäller, och det är mitt mål att göra nu...att stanna kvar i olika saker som händer och sker i mitt liv, att inte alltid vara på väg ifrån....har plötsligt förstått att det har varit mycket av det i mitt liv....på väg ifrån, pga olika orsaker.....nu måste jag lära mej att känna känslan och stanna i den, inse att det går fast det kan bli tungt och jobbigt för att jag inte är van det....just vad jag känner är också det som jag får jobba med....inte styras av rädslor funnits hos mej i hela mitt liv.....

känslor som styr handlingar, tankar och mitt liv jag lever idag.....

jag har sökt ett jobb på jobbet som jag haft förr, men förstår att jag inte får det, men vill ändå visa att jag vill....det kan vara ett nederlag, eller så kan det vara en väg mot andra saker, jag vet inte idag....jag försöker ta en dag i sänder och göra den så bra jag bara kan....även om det inte alls är så enkelt alla dagar....

såg Magdalena Graafs livssaga i går och reflekterar över hur vanligt det är att stanna i förhållanden som är destruktiva på olika sätt. Det känner jag ju också igen, och att vara i en relation som är bra för en är inte alltid enkelt om man inte är van. Men man får träna, det är som att cykla, till slut kan man....och vågar cykla vidare på egen hand också, inte styras av andra. Att hela tiden behöva be om saker som man har rätt till i en relation gör att den går under så småningom...man måste få utan att behöva be om det man behöver också, framförallt få respekt och omtanke av sin älskade.

styrka och respekt behöver alla....så kram till er som vågar...fast ni är rädda att försöka....

2 kommentarer:

Vida sa...

Åh, finaste Di.. vad jag behövde läsa det här hos dig just idag.. jag valde att lämna relationen för några veckor sen av just den orsaken att jag inte kände mig trygg, sedd och uppskattad.. jag vet att beslutet var rätt men det är inte så kul just nu.. och då behöver man läsa klokord från dig.

Kramar

Di sa...

Vida: Tack för det, och varma kramar och jag vet att du brukar ta kloka beslut även om det gör ont just nu.