"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 8 maj 2011

så var helgen över

med många fina bilder i mitt minne....

kreativ fotografering blev det på väg upp till Älvdalen....vi hade ju inte tid att stanna på väg för att fotografera så tog kort i farten från bilen.....exprimenterat lite....




väl uppe i Älvdalen kröp jag omkring i buskarna och fotograferade detta


minipåskliljor i rosenbusken....














jodå jag hade rivmärken på armen....:0) man fotograferar det man kan hitta även om det ger en lite blemmor....

Daggkåpan samlar vätska på natten






















små små blommor i gräset som med macro objektivet fick bli stora






















det blir nog blåbär i år också!















Sen gick jag på promenad och såg kvigorna få ystra sig i årets första utsläpp!

vintern är äntligen slut!!














finbilen kom ut igen....

liksom en del som legat i snön under vintern...


en nyfiken blick på de som kom och störde i friden


mörket sänker sig mot kvällen över bergen


































































å så sov vi gott i vår stuga och dagen efter var det avfärd mot hemmet igen, men först tog vi en sväng på byn och naturligtvis hittade jag intressanta fotograferingsobjekt....det var helt underbart när vi stannade och de här kom farandes i full fart och pratade för fulla muggar....eller bräkte var kanske rätta ordet...så otroligt roliga
de gav mej ett gott skratt där utanför hagen..!

Ha en fin vecka!

Bhäääääääääääääääää....















så hittade jag huset med stort H....längesen jag fastnat för något så vackert...mitt ute på en åker stod det bara och lockade mig....

Ostomin....namnet klingar lika vackert som gården ser ut fast den varit tom i hela min levnadstid....






1 kommentar:

Vida sa...

Oj så vackra bilder, helt fantastiska :)

Kramar