"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 8 december 2010

vilken dag

ögat krånglade i natt igen, 2 a natten i följd, så ringde till ögonakuten i morse...fick tid 10.10 men kom in straxt efter 11 och sen tog det 50 min till innan jag kom därifrån med en påse medicin igen....
har en "Kornealerosion. Hornhinneerosion. Orsak: Vanligt med erosion efter fingernagel, trädgren eller papper.Symtom: Smärta med ökat tårflöde, skavkänsla, ökad ljuskänslighet och blefarospasm.
Status: Synbar erosion efter fluoresceinfärgning".....jodå..de droppades, tittades, ringdes, 2 läkare konstaterar till slut ovanstående...äntligen så fick jag förklarat att det var inte en virus, inte en bakterieinfektion utan ska ha en salva till natten som är fet och inte gör att ögonlocket river upp ögat och sen hjälper det inte ska jag ha en lins igen...dock då minst 4 veckor, för det är så lång tid det tar att läka ihop såren på hornhinnan....

vad kommer det av då...jo förmodligen den halva linsen jag hade i juli 2009....sent om sider så har det blivit mer irriterat och har ju haft problemet under våren och fram till nu...håll tummarna igen nu....

sen har jag varit halvdöd efter undersökningen och slutadet tidigt och hem och sov....sen kom svågern och svägerskan hit med svärmor och så fikade vi, sen har jag bakat surdegsbröd ur Martin Johanssons bok....får se i morgon hur det smakar :0)....gäääääsp så trött jag är nu igen...så nu blir det nattinatt....orkar inte mer nu...vi hörs! Tjingeling

Inga kommentarer: