"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 17 december 2010

fredag

såg jag fram emot dagen eftersom en doktor skulle ringa och berätta lite och att jag skulle få svar på mina frågor....när han väl ringde så hade jag ingen aning om vad fortsättningen blir....han avslutade med att han skulle kontakta en endokrinolog och så la han på....jahaja... kort sammanfattat så hade folsyran gått upp och jag skulle ta nytt prov om 4-6 månader och så skulle jag sluta med min medicin...värdet var från början 7, har under åren haft 10 och 11, referensvärdet ligger på att ha över 7...men nu hade jag ju 45 tydligen....så då hjälper ju folsyretabletterna iaf....sen skulle jag sluta med B12 också....sen så såg han att det var taget ett reumatikerprov som var negativt...men inte prov för Sjögrens som heter något helt annat...anti SSA och anti SSB, som jag ville ha från början....min D vitamin skulle jag äta mer av tydligtvis för Calciumvärdet var inte bra, och inte PTH värdet som är bisköldkörtelhormonet....därav kontakt med endokrinologen, men inget om när han skulle återkomma eller vad som händer sen...suck! Vad mycket energi allt det här tar av mej...att ordna själv och inte få vettiga svar.....

ja...så dagen blev lite snopen...utifrån det....sen så har jag uppvaktat Mojen idag med en speciell sorts whiskey som är 25 år....den var god....ett varmt bad, god mat och lite mys en fredagskväll.....så blev dagen väldigt bra...

Sköt om er...snart är det jul :0)

1 kommentar:

Vida sa...

Jag hoppas du får svar på vad det är och vad som behövs.. men mysigt avslut på veckan!!

Kramar