"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 28 december 2010

To day is a good day

en varmare dag i Borlänge...-6 C riktigt behagligt var det ute i kväll....jobb idag, läkarbesök, en trevlig läkare, ny ordination, och så hem och hämta recept, hämta son, shopping, och hem och laga mat, trött känner jag att jag är idag....men det har varit en bra dag....fått bra feedback på mina styrkor och ja, utvecklingen finns men att jag är en bra kommunikatör och samspelare är ju bra omdömmen, en rak person som visar vad jag vill och tycker och som uppskattas för det...vilket jag själv funderat över om jag bidrar med något, men det gör jag ju faktiskt. Ger konstruktiva förslag och nya vägar för andra att fundera över....

visst jag har säkert mina gnälldagar, men tror också att jag kan inspirera omvärlden till nya reflektioner i många avseenden med bollar av olika sort....man kan ju lägga ut en fundering till någon som reflektion, sen behöver man inte alla gånger säga att reflektionen är rätt eller fel, jag kan tycka att det är skönt att få igång någons tankar, reflektioner över att saker kanske inte är som man alltid ser dom från sitt perspektiv...jag har alltid älskat att se andra växa, och bli större i sitt sätt att se och tänka....

vi har ju ett val i vår dag....varje dag....väljer vi olika, fast min grundtanke är.... hur vill jag att min dag ska vara just idag, och morgondagen, har den något mål eller flyter den bara med?

allt behöver vi inte förändra, men det är viktigt tycker jag att se att vi lever och är de vi är, och vill vi ändra något så ska vi göra det för vår egen skull, inte för att omvärlden kräver eller vill det,eller att någon bok säger det, utan att vi själva ska reflektera och fundera vem du vill vara och var dina värderingar finns....Det som andra kan hjälpa oss med är att hitta våra egna reflektioner och styrkor, svagheter, möjligheter....

att kunna reflektera över vem vill jag vara....vill jag vara en sur bitter människa, eller vill jag vara en glad och fridfull människa, en person som känner att jag lever och är relativt nöjd med min dag, eller vill jag hela tiden fokusera på något annat som är intressantare än det som är här och nu?Vill jag förändra andra, eller mej själv, för att de eller jag ska passa in? eller har jag min givna plats här i världen? Vill jag vara någonstans om 5 år, ett år, eller om 10 år? vad vill jag idag?
inga enkla svar och kanske det inte alls finns några bra svar idag....men lek med tanken.....

nöjd? onöjd? 2011 står inför dörren, om du fick skriva ditt drömsenario för 2015? Med de medel du har idag? Hur skulle det se ut? Vilka är dina värderingar inför det senariot?Är det viktigt? Hur viktigt?

inspirerad? Sök på nätet efter de verktyg du kan behöva, så kanske du kan tänka på hur du kan använda dem för att leva det drömsenariot 2015...själv vet jag inte riktigt ännu hur mitt 2015 ser ut, men ska fundera...

tjingeling mina vänner

1 kommentar:

Vida sa...

Vilket härligt inlägg... jag instämmer. Å vad kul med sammanträffandet :) Ska bli spännande att se var du hamnar.. ses om en liten vecka.

Kramar