"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 19 december 2010

Lördagens em och söndag

i går var vi till L och fikade utifrån att hon fyllde år i fredags...L är familjens stora pyssledrottning, och förutom att hon gör enormt fina keramik grejor och målar osv...så gör hon också godis av hög klass...det fanns också bullar och kakor, och 2 olika tårtor...Är imponerad över hennes kreativitet... i går hade hon gjort minimarsmallows på tandpetare doppade i choklad och strössel....vem kommer på sånt om inte hon :0)...gofika var det och ett trevligt kalas

förmiddagen ägnade vi mest i sängen och såg på ett inspelat Robinson, där sonen till min fd kollega i Sundsvall vann....och jag hade nog misstänkt att han skulle ta hem allt...men om han var rätt eller inte att vinna kvarstår i mina funderingar...jag är iaf glad för hans skull och för hans stolta mamma....

Mojen har hostat så konstigt och i går morse lät han som om han haft en krita i munnen hela natten...hes och hostig...ont i huvudet också....så därav vår "lata" morgon....

kvällen blev också lat, utifrån att mannen faktiskt inte mådde så bra, och det behövs att ta det lite easy emellanåt...

idag väcktes vi av svärmor som inte mådde så bra, och skulle inte följa med oss på konsert i dag....och sen så ägnade vi morgonen åt frukost i sängen igen, tittade på filmen Bröderna Karlsson, som var en utmärkt söndagsfilm, sen på Kinas mat då jag missat ett program.....sen hade jag ju satt igång en deg för att göra Danskt rågbröd med surdeg....så fick ta hand om den och grädda osv.....det blev ett mkt platt bröd denna gång, dock med god smak,men tror nog att det skulle varit mer fart i surdegsgrunden.....

så har jag sytt en lampskärm till vår lampa som gick sönder....den blev bra tycker jag, så har vi pysslat på lite allmänt under dagen och jag har börjat hosta och fått ont i knoppen...kände i går redan att jag var mör i kroppen, så får se vad som blir i morgon...jag ska ju ta salivprov...kl 10 över 7 i morgon bitti så måste åka tidigt hemmifrån, eftersom det är i Falun...och så ska jag ju inte äta någon frukost....

håller tummarna för att jag inte blir sämre....fast det är ju bättre att vara sjuk nu än under julafton......

ha en fin kväll alla...och utifrån att jag inte heller mådde bra så blev det ingen julkonsert i kväll....men det kommer fler jular och konserter.... och sen ska den gå på radio, då får jag lyssna istället :0) tjingeling

Inga kommentarer: