"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 3 mars 2016

Lite uppdatering

kikar på bonderöven...ja inte någon här hemma då utan på Tv....haha...han håller på att plantera ut i växthuset och det väcker en längtan till våren och sommaren hos mig. Nå jag älskar dessa dagar som varit nu, sol och lagom varmt. Skridskorna åkte på här i lördags och det var underbart att få åka igen. Blir så lycklig när jag är på isen och solen skiner. Det är livskvalitet för mig. Vi har inte åkt på flera år vilket har varit trist och nu var det iaf dags. Jag hoppas på att isen ligger till nästa helg så vi kan åka igen. Vi fikade i solen och myste en stund.

Söndagen ägnades åt att besöka svärmor och måla hennes naglar. Hon log och man är tacksam över varje leende man får även om det är sällsynta numera. L och L var också med, men ja vet inte tyvärr om hon förstod vilka som var med men hoppas det.

På lördagskvällen var vi ute på O´learys och åt med L & L vilket var trevligt, dock en evinnerlig väntan på maten!! Helt sanslöst och trist. För annars är det bra mat och trevligt.

Sen har veckan rusat fram igen. Måndagen ägnades åt vävning en stund, och tisdag blev en dag med I på loppisbesök och lunch ute.Gjorde lite loppisfynd faktiskt! En tekanna som var så ful så den var fin. 80 kr kostade den och var nästan som ny. Kollade lite på nätet och det är en dansk design från Bornholm och priset är ca 300 för en tekanna därifrån. Så jag är nöjd. Det är svårt att ladda upp bilder från datorn när de ligger i mobilen så får se om jag får över fynden sen....

Idag kom det glad post. Det tycker jag om, inbjudna till Dop igen. Ska på dop i påsk då barnens kusinbarn döps och ska bli så mysigt. Det dopet vi ska på sista april är ett till kusinbarn, och i april väntas det ytterligare barn och dop framöver. Mycket kul faktiskt. Sen blir det bröllop i juli, ser fram emot det också. Hösten blev tung med begravningar och nu flyttar barnens farfars fru vilket gör att ytterligare något får ett avslut. Hon flyttar till sin dotter, barnens faster i Norrköping. Känns märkligt att hon inte kommer att vara med på dopen och att farmor och farfar inte heller kommer att vara där. Sorgligt.

Fick också en annan post idag, garnet jag beställt kom väldigt snabbt så nu ska jag göra klart min alpacka kofta. Köpte garnet billigt men det räckte inte eftersom jag ändrat mig och ja då fick jag köpa mer, dyrare men blir ändå en billig kofta till slut. Nu ska jag gå och möta maken för solen tittar fram och så ska jag hämta ett paket från Adlibris som kom idag med böcker. Det kan jag berätta mer om sen.....

Fick också ett bra samtal nyss, vilket gjorde mig så glad. Det kommer jag att berätta mer om senare. Ska också kika på födelsedagspresenten till dottern som fyller år på Lördag och då är det kalas :)
Mysigt ska det bli att åka till dem igen och hoppas på att mamma ska orka åka med för att se deras nya boende. Och jag är lite nyfiken på om det blivit något av renoveringarna som de ska göra.

Nå..sköt om er...nu blev mitt humör lite bättre efter ett par tunga dagar...tjingeling


Inga kommentarer: