"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 23 februari 2016

Pärlan är på omvårdnad idag

Och jag sitter här och lyssnar på bruset av radion och annat som rör sig. Tänk om man kunde ta tillfället i akt att stänga av bruset av en radio så att vi får vila våra sinnen medans vi väntar...men det ska bara vara radiobrus överallt i vårt samhälle. Precis som om tystnad och ljud som finns där naturligt är farliga?Våra hjärnor utsätts hela tiden för intryck fast vi inte vill ha dem där, ljudet drar min uppmärksamhet hela tiden. Tänker på när själen läker så innerligt då tystnaden och bruset av fåglar och sus i träden vilar min hjärna. Det som kan läka en överarbetad hjärna.

Tänker att tv, datorer och radio gör att vi får svårare att sortera våra intryck och stressar hjärnor som är trötta fast vi inte tror det. Igår dippade jag totalt när jag var tvungen att ta en massa beslut och sen åkte för att väva. Det var en förlamande trötthet som kom över mig men lyckades vila och känna den försvinna en stund. Köpte en massa garn och det var det som gjorde min hjärna förvirrad. Snabba beslut på kort tid fixar jag inte. Lycklig och trött kom jag hem iaf med det jag kan använda i kommande projekt till ett pris som var en 20 del av normalpris. Är glad åt att jag hittat inspirationen igen även om orken inte finns så har hjärnan börjat din kreativa process. Tänker att jag kanske ska skriva ner de tankarna så jag kan hitta igen dem. 

Nå tröttheten sitter i även idag och tar det som det är...Tänker att jag borde serva mig lika som Pärlan... Få lite omvårdnad regelbundet. Kanske dags att pröva floating som finns några kvarter bort. Tyst och tomt i en vattentank. Som omvårdnad... För kropp och själ.  En dag i taget just nu...och morgondagen är inplanerad till något som jag ser fram emot...som ett led i att vårda mej själv.. Mer om det senare...Tjingeling ta hand om er därute!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har funderat länge på floating. Jag har hört såå mycket gott om det. Men jag tycker att det verkar lite läskigt att vara instängd. Kram <3