"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 2 februari 2016

Rätt eller fel

vad avgör vad som är rätt
eller vad som är fel
känslan av ett misslyckande
eller ett lyckande
ett bra liv eller ett dåligt liv

vad är rätt och vad är fel
kan tycka för min egen del
att allt jag är och allt jag gör
är vare sig rätt eller fel

det är bara mitt sätt
att vara fel eller rätt 
så där enkelt 
precis på mitt eget sätt

Di


den dikten skrev jag 2008-07-13 och den känns lika aktuell idag. Och ändå är den så svår att leva efter. Idag kände jag att kroppen skrek och ville inte som jag. Ja hjärnan är en del av kroppen fast jag brukar separera den från kroppen. Jag ville så gärna en massa, men så blir det inget pga att jag inte fungerar i knoppen...dvs hjärnan.

Så tycker jag att jag har inte gjort något nyttigt idag. Sov länge, trots att jag var vaken när Mojen gick och rätt pigg. Men somnade om, onödigt tycker jag sen, kunde ju ha hunnit en massa....städa, pyssla osv.. och så blir det bara inget. Började plocka med något jag skjutit upp ett långt tag och när jag äntligen tog tag i den uppgiften gick handläggaren inte att få tag i idag.Ja då blir det att försöka i morgon igen. Tyvärr. Så började jag sortera papper...hjärnan brann ihop och fick inte till de uppgifter som skulle skickas in. Då. Ändå fortsätter jag och vimsar runt med alla papper...nu ligger allt i oordning på ett ställe iallafall. Där på ett ställe finns de viktiga pappren som behövs i år.Plastfickorna finns för att göra ordning, mer ordning i saker, men huvud och ork finns inte. Vimsar bara ihop allt och får energistopp. Ja, sen tycker jag att jag fått lite ordning på högen i köket haha...nästa gång är det kaos igen antar jag.Vill ha ordning om något händer mig och någon annan behöver hitta det viktiga. Inte för att jag vill och tror något ska hända, bara iallafall.

Och då när jag sitter där och försöker få ordning  förstår varför jag inte jobbar...just nu. Får se nästa vecka vad läkaren säger och vad min FK handläggare sen tycker om allt utifrån min nya arbetslöshetssituation och sjukskrivning. Fick hem papper och info igen och ja. En dag i taget. 

Fick lite påslag av ångest igår då fd svägerskan startat instagramkonto och visar upp nya hemmet. Vill ha mindre rörigt omkring mej men får inte till det, jag vill ju ha mina saker också....samtidigt mer ljus och mindre grejor....lugnare omgivning kanske...haha...alla dessa inredningsbloggar osv sätter igång mig, älskar ju att fixa och inreda, men har ju också ett behov av kreativa processer, vilket gör att jag har många olika kreativa saker hemma...garn,tyg,målargrejor,fotogrejor osv...försöker ändå att skapa ett ordning i mitt kaos vilket går mindre bra just nu, hahaha....orken..ja den och hjärnan. Nå dikten säger sitt idag att jag är jag inte som de andra idag...

Tjingeling

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad jag känner igen mig. Får nästan panik av stök och oreda. Det är så rörigt på insidan att jag iaf vill ha ordning runtomkring mig. Men det här tillståndet gör en ju tyvärr helt oförmögen att lyckas organisera ens ett skrivbord 😳