"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 10 februari 2016

Väntar

På att träffa dr D idag och får se vad han tycker om mig idag. Satt och kikade tillbaka i pappren från min sjukdomstid idag och förstår att jag har perioder där jag överbelastar mig och perioder då jag kräver återhämtning. Det jag också ser är att jag inte tål belastning så bra tyvärr. Jag såg också en annan sak idag som gjorde mig förvånad över att det stod så klart där, just då. 

Anknytningsproblemet som jag trott bara belastat min privata svär, inser jag helt plötsligt att den omfattar min yrkesbana och val. Att fokusera på allt som kan få konsekvenser för mig som person, och det som gör att jag blir otrygg. Märkligt att se det så klart idag. Men det är också ett steg framåt för att kunna hantera mitt problem i framtiden. Just nu känns det orimligt med ett 100% jobb även om viljan finns inser jag min skörhet och tänker att 50% är ett rimligare mål och ev 75% senare.... Jag har ändå varit utmattad sen 2006! Vilket är många år och för att få en långsiktighet i framtiden får jag ta det lite easy och hushålla med resurserna i framtiden....Tjingeling jag återkommer... 

1 kommentar:

Vida sa...

Tycker den insikten låter väldigt viktig.. att se hur anknytningen påverkar på flera plan. Sen hoppas jag så klart du finner det du behöver.
Massa kramar från Liv