"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 11 mars 2016

Det kom ett brev och jag har tackat ja

Fast just nu vilar jag efter onsdagens chockpåslag av trötthet med ökad värk under natten mot torsdag. Kände mej överkörd av 190 tåg helt plötsligt...influensa ?? Nja vet inte än faktiskt för har ingen intensiv huvudvärk ,feber eller jättesymptom på influensa, däremot en värk som kvarstått och som inte känns igen.. Nåväl vilar och avvaktar får vi se vad som händer.

Brevet ja. Har under ett antal år funderat (10 eller så ) och kämpat (40 år) mot övervikten. Provat allt från fasta, dieter, Viktväktarna, motion mm. Nå nu är beslutet klart. Det blir en överviktsoperation.. Inte för att jag ska bli snygg... Är jag redan snygg invändigt och utvändigt...haha ...men utav hälsoskälen att få ett friskare liv. Det är ett beslut som tagit lång tid att ta, det har växt fram och ser man mig tror man inte att vikten är så hög som den är. Har så många gånger hört det så tror det. Det ligger i släkten sen länge att vara grov och stor...men folk ser mig så för det är jag☺️

 Jag frågade doktorn då jag var på bedömning om överskottshuden och då klappade han mej på knäna, tittade mig rakt i ögonen och sa- Du är ju jämntjock så det blir nog bra!! Haha så tittade vi på varandra och skrattade, han sa förlåt jag menade inte så... Och så skrattade vi än mer.. Jo jag tog inte illa upp. Jag fattade. Så nu är allt klart och opereras enligt plan , och nedtrappning innan operationen har börjat lite lagom inför stora soppätandet i 4 v som börjar på måndag. Ser fram emot livet efteråt, jag vet riskerna och jag vet att det kan gå åt fanders. Det finns de som starkt avrått mig och ja har vägt in detta i min bedömning innan mitt beslut.MEN jag har gjort vad jag kunnat då.

Nu har jag för första gången börjat planera för nya livet.. Och det är spännande. Därav så tar jag det lugnt med mig själv just nu och hoppas på att resultatet av ett beslut blir vad jag hoppas på ett friskare jag i framtiden.

Tjingeling

2 kommentarer:

Riktliv sa...

Det viktiga är vad du vill,tycker och känner. Inte vad andra anser. De går inte i dina skor. Bra att du kan hålla fast vid vad du vill. <3

Di sa...

❤️