"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 9 mars 2016

Mötet

Blev väldigt bra med FK, han lyssnade, vänligt och sammanfattade allt på rätt sätt. Trevlig lite osäker men sympatiskt förklarade han. Och jag förstod att jag har en framtid med andra arbetsuppgifter, sakta förmår kropp och knopp att ta mig dit jag ska. Arbetsträna på rätt sätt och ställe, inte stressa att komma igång med arbetet igen. Få adekvat samtalshjälp och ta mig försiktigt fram i mitt nya jag. Jag förstod vad han sa, accepterar det och han var glad över min vilja att ta mig an ett arbete igen, på nya villkor, med ny struktur. Jag insåg att de jobb jag strävat efter är inte de arbeten jag ska ha i framtiden, jag får vara nöjd med att kunna arbeta igen. En dag i taget tar mig ut igen. Och tack vare en klok partner tar jag mig framåt i sakta mak. En bra dag där solen kikade fram igen...tjingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att det gick bra :-).

Riktliv sa...

vad skönt att du har fått en bra kontakt om kan lotsa dig.