"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 6 december 2013

Mysigt

Vi hade förmånen att få ha Lilleman under fredag och lördag, med övernattning för första gången. Det var otroligt mysig och ett fint minne och han var nog glad att vakna hemma igen på söndagsmorgonen.

Veckan har gått i rasande fart, i tisdags åkte jag norrut för att hjälpa mamma igen. Men innan det var jag och träffade ett företag för att få praktik...får svar nästa v om det. Får se vad det blir. Har rätt fullt innan jul med så vore praktiskt att ha något i jan...vi får se hur det blir.

Har varit till Sundsvall och träffat barnen också,väldigt mysigt om än känslomässigt jobbigt. Saknaden blir ännu större efteråt...avståndet blir större när man inte ses så ofta eller hörs för den delen. Det är en svår balans att ha kontakt lagom...kikade in på wahlmanstyger också...fick med urgulliga fleece tyger....kunde inte låta bli 😊

Hann till stugan en sväng tack och lov innan snön....och bävern har gjort sitt igen med att fälla träd igen :( ..nå fick iaf med en annan vävstol.

Idag började jag dagen med att skotta ut mej och sen bilen. Snön räckte till knäna nästan så det var  otroligt vad snö det kommit. Och tuttebilen gick ingång och fram i snön som en traktor...mee like...

Så nu återstår lite städ innan hemfärd och en massa händelser i helgen . Först fotoutställning och 60 års fest och söndagens  julmarknaden där jag ska försöka sälja lite saker...

Tjingeling






1 kommentar:

Nina Lindh sa...

Jo, det där med barnen är känslomässigt jobbigt... jag vet. Har mina långt borta jag med och ser dem inte ofta. När de är hemma är det deras far som får äran att se dem... inte för att de är sura eller så... för att det är synd om honom.

Kram