"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 20 december 2013

Jahaja

Det var inget God Jul brev som kom från arbetsgivaren ...och inte God Jul från facket heller...det var en information om att jag valt att fokusera åt annat håll än min arbetsgivare som valde att stänga min arbetsplats och flytta tjänsten så att jag hade valet att pendla 14 Tim om dagen eller flytta för att behålla jobbet...eller så blev jag uppsagd. Staten gav mig valet, jag valde att gå vidare, men jag är faktiskt fortfarande anställd och inte ens ST som är min fackliga representant har hört av sig för att tala om vad som gäller! Jag betalar facklig avgift men var är facket? Jo jag får kontakta dom om jag vill veta vad som gäller...fram till april jobbade jag som vanligt, men det har dom glömt...jag var lojal den tid jag var där ändå...jo,det känns bittert utifrån de 9 år jag försökt ge allt till dem...idag inser jag att jag aldrig skulle ha tagit den tjänsten utan satsat på ett företag som uppskattat mig i stället. Men trodde i min enfald att jag skulle bli uppskattad dit jag kom, men verkligheten blev något helt annat... Men fördelen var att jag fick Mojen och det löser sig nog en dag på yrkesfronten med..och ett annat fackförbund i framtiden... Tjingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så tråkigt att läsa. Försök fokusera att du gjort ditt bästa i det här. Andras agerande kan vi ju inte rå över.

Många julkramar till dig <3

Vida sa...

Vad märkligt... att de inte hör av sig.

Jag åker på lördag morgon och annandagen har jag andra planer.. men vi kanske hinner mötas. Vi får höras och se. Kanske du kan komma till Leksand om jag inte tar mig till Borlänge?

Kramen från Liv