"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 23 december 2013

Snart snart

Är det julafton igen. Efter en våt färd norrut så kom jag till isparadiset landet. Fruktansvärt vad hal den vägen till stugan var, men kom dit och hem välbehållen. Stugan var okey vilket var skönt. Att jag inte kunde hälsa på dem jag tänkt blev som det blev. Nu är jag redo att fira jul med mina älskade och det är bra så här hos mamma som blir 89 år i morgon.

Har glömt mediciner hemma, viktiga för sömn så det blir att åka och se om jag har recept på dom idag...annars vet jag inte hur det ska gå. Tyvärr kan jag inte logga in på mina vård kontakter för att kolla utan bankdosan som är hemma...ja det löser sig nog.

Har ringt facket , det var inte som arbetsgivaren sagt utan facket ska dra förhandlingen åt mig.Vi ingick i förhandlingen iaf. Det är inte pengar utan rättvisa det handlar om för mig. Att inte bli särbehandlad utifrån situationen. Småsummor är det egentligen, men spelar en roll i uppsägningen också. Vi får se vad som händer. Får plocka fram argumunent och ge facket iaf. Nu är det iaf gjort och jag ska sluta ägna tid och kraft åt det som gått och börja fokusera på min framtid. Spännande det också. Nu är det dags att väcka mamma som sover!
Tjingeling 


Inga kommentarer: