"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 3 juli 2012

Det är livet som pågår

jag åker buss till jobbet...läser bloggar om semester och längtan efter semestern och drömmar om livet....inser att jag lever här och nu...en dag i taget...orkar inget annat....hjärnan är som potatis mos...virrevarr som spagettin och orken är borta...en dag i taget är vad jag fixar och ser fram emot att drunkna i tystnaden i de blånande bergen till helgen....men innan dess är det jobb...provtagningar och kanske ett möte med lille prinsen och få snusa på fina fingrar....så där som nyfödda bara doftar....oåterkalleligt påminner jag mig själv om att livet går inte i repris...det pågår nu...idag...och jag gör mitt bästa just nu med det som är jag....och vet...om 20 dagar är det min tur att ha ledigt och semester då alla andra börjat jobba nästan :-) sol på er alla!


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

chissra sa...

Ja livet är verkligen det som pågår just nu.
snusa på en liten nyfödd låter underbart.
kram