"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 14 juni 2012

Solens dimmor

dansar runt gröna löv i glittrande morgonljus och jag sitter här och tänker på hur ofta jag ber till Gud dessa dagar, för allt som sker runt omkring mig och för mina barn skull hoppas jag att mina böner ska räcka till för alla dem jag ber för...jag hoppas den här dagen går så bra som jag önskar att den ska gå och att våra liv får fortsätta i sin vardag och att mina barn får finna styrka i att dagen gick bra.

Jag är tröttare än tröttast och har ont i halsen men har ingen feber så sätter mig i bilen och åker till jobbet även idag. Har ett möte med ögonläkaren tidigt idag, det blev ombokat och dubbelbokat så sitter väl där och väntar på min tur...linsen måste ut nu känner jag för den irriterar. Sen är det bara att hålla tummarna för att ögat inte rivs upp igen...i 2 år har jag haft såret på hornhinnan nu....och linsen isatt i flera omgångar och nu har jag haft den i 4 månader så hoppas att allt har läkt därunder nu. Har dessutom minskat min medicin sen en tid tillbaks och tycker att jag sover men...ja...vet ju inte riktigt hur det är egentligen...får väl testa min sömnapp igen så ser jag hur det ser ut :0)
på mamma fronten är det ok, 2 månader till ska det ta för såret att läka, och förstår att hon har ont, men hon tar en dag i taget och jag beundrar hennes styrka att orka vara så positiv i eländet...förstår att Gud hjälper henne på nått sätt där också...för läkaren är nöjd och säger att hon har haft änglavakt...och det tror jag hon har faktiskt :0)

så solens glitter värmer min själ idag och tar det som ett tecken på att det som sker idag ska gå bra och att vi får andas ut i glädje....snart...






2 kommentarer:

Vida sa...

En stor varm kram och jag önskar att dina böner besannas. Finns här om du behöver mig. Kramar

chissra sa...

Jag önskar dig välsignelse och att Gud styrker dig och hör dina böner.
ha en underbar söndag
kram